برای تعطیلات تان به خوبی برنامه ریزی کنید

به گزارش وبلاگ مرکزی، روزهای تعطیل زیادی می آیند و می فرایند بدون اینکه ما برنامه ای درست داشته باشیم و بتوانیم حداکثر استفاده را از آنها ببریم. اما چگونه باید برای یک تعطیلات برنامه ریزی خوبی کرد؟

برای تعطیلات تان به خوبی برنامه ریزی کنید

تعطیلات باید آرامش بخش، شاد و متفاوت از زندگی روزمره تان باشد. اگر برای تعطیلات برنامه ریزی درستی نداشته باشید در نهایت از یک روز عادی هم بدتر می گردد! پس برای اینکه با بی برنامگی روز تعطیل تان را خراب کنید برای سفرتان، جا و کارهایی که می خواهید انجام دهید برنامه ریزی کنید. حتی برنامه ریزی برای تعطیلات هم هیجان انگیز است!

مقصدتان را انتخاب کنید

1- فهرستی از 5 جایی که بیشتر از همه دوست دارید به آنها سفر کنید، تهیه کنید. اگر همسفران دیگری دارید از آنها هم بخواهید این کار را انجام دهند.

2- تصیمی بگیرید هدف تان از سفر چیست. اگر بدانید چرا می خواهید خانه را ترک کنید، انتخاب مقصد راحت تر می گردد. می خواهید ریلکس کنید، خرید کنید، ماجراجویی داشته باشید و یا … .

3- با همسفران تان درمورد مقصد مصاحبه کنید. با بقیه همسفران راجع به مقصد مشورت کنید.

4- تمام افرادی که با شما هستند را در نظر بگیرید. اگر با بچه ها، افراد ناتوان یا سالمندان به سفر می روید، مقصدی را انتخاب کنید که سفر به آن برای آنها راحت و شدنی باشد.

5- هزینه های سفر به مقصد مورد نظرتان را درآورید. اگر این کار را انجام ندهید و قبل از سفر با گشتی در اینترنت هزینه های هتل، غذا و چیزهای دیگر را به صورت تقریبی درنیاورید، با رسیدن به مقصد گیج خواهید شد و به علاوه نمی توانید تصمیم بگیرید آیا این سفر با بودجه تان می خواند یا نه.

6- یک مقصد را انتخاب کنید. در شرایط ایده آل تمام کسانی که می خواهند با هم سفر نمایند بر یک مقصد به توافق می رسند، اگر این طور نشد باید راهی دیگر برای توافق کردن پیدا کنید. اگر هیچ جوره به نتیجه نرسیدید، یک مقصد را به طور شانسی انتخاب کنید.

7- زمان سفرتان را معین کنید. بسته به فصلی که می خواهید در آن سفر کنید، سفر به منطقه ها گرم یا سرد خوشایند نخواهد بود. با این وجود اگر خارج از فصل به سفر بروید هزینه هاتان بسیار کمتر خواهد شد.

مقدمات را فراهم کنید

1- قیمت پروازها را با هم مقایسه کنید (اگر با هواپیما سفر می کنید). قیمت پرواز شرکت های هواپیمایی مختلف با هم فرق دارد، قبل از خرید از یک شرکت هواپیمایی قیمت ها را چک کنید.

2- از وبسایت هتل ها و پرواز ها، هتل و پروازی مناسب پیدا کنید. برخی وقت ها وبسایت ها هتل و پرواز را با هم و با قیمتی عالی ارائه می دهند. در این حالت بهتر است این دو را از یک جا تهیه کنید.

3- وسایل نقلیه دیگر را هم در نظر بگیرید. درست است که سفر با هواپیما سریع تر از دیگر وسایل نقلیه است، اما گاهی قیمت آن خیلی گران می گردد. پس بد نیست گزینه های دیگر مانند ماشین شخصی، قطار یا اتوبوس را هم در نظر بگیرید.

4- فکری برای حمل و نقل های دیگر هم بکنید. زمانی که به مقصد رسیدید، باید با یک وسیله نقلیه به هتل بروید. بعد از آن باید از وسایل نقلیه دیگری بهره ببرید تا بتوانید شهر را بگردید. فکری برای این قسمت ماجرا هم بکنید تا در شهر مقصد گیج نشوید.

5- ماشین را برای چک کردن معاینه فنی به تعمیرگاه ببرید. اگر قصد دارید با ماشن شخصی خودتان به سفر بروید، قبل از زدن به جاده، ماشین را نزد یک تعمیرکار ببرید تا مسئله ای برای تان پیش نیاید.

جا پیدا کنید

1- هتل رزرو کنید. برای این کار ابتدا سری به وبسایت هایی که هتل و پرواز را با هم رزرو می نمایند بزنید، ممکن است پیشنهادهای مقرون به صرفه تری پیدا کنید.

2- امکاناتی که از یک هتل انتظار دارید را فهرست کنید. چیزهایی مانند صبحانه مجانی، وای فای مجانی، یخچال داخل اتاق، تلویزیون و هر وسیله دیگری که می خواهید هتل تان آن را داشته باشد بنویسید و بر اساس آنها هتل تان را انتخاب کنید.

3- بدانید چه میزان زمانی را در هتل خواهید گذراند. اگر برای سفری ماجراجویانه برنامه ریزی می کنید احتمالا هتل فقط جایی برای خواب تان خواهد بود و به این ترتیب اگر هتلی با امکانات کم تر اما مقرون به صرفه تر بگیرید، می توانید پول باقی ذخیره شده را خرج فعالیت هایی که دوست دارید بکنید. اما اگر می خواهید تعطیلاتی آرام داشته باشید و ریلکس کنید، بهتر است به یک هتل شیک تر بروید.

4- دیگر گزینه ها را هم در نظر بگیرید. برای جای اقامت تنها گزینه پیش روتان هتل نیست.زمانی که برای سفرتان برنامه ریزی می کنید، دیگر مکان های اقامتی را هم در نظر بگیرید. هاستل، خانه های افراد محلی، تخت و صبحانه و انواع و اقسام دیگری از مکان های اقامتی در هر شهری موجود هستند.

برای فعالیت هایی که می خواهید انجام دهید برنامه ریزی کنید

1- یک راهنمای سفر خریداری کنید. ممکن است به نظرتان بیاید که این کار دیگر قدیمی شده و با وجود گوش های هوشمند و اینترنت دیگر احتیاجی به این کار نیست. اما باز هم همراه داشتن نقشه و راهنمای سفر شهر مقصد بهتر از نداشتن آن است. اصلا فرض کنید باتری موبایل تان تمام شد، آن وقت چه می خواهید بکنید!

2- فعالیت هایی را انتخاب کنید که همه بتوانند در آن شرکت نمایند. مطمئن شوید هنگامی که می خواهید برای یک سرگرمی یا فعالیت در شهر مقصد برنامه ریزی کنید، تمام همسفران خود را در نظر می گیرید. اگر بچه ها همراه تان هستند، فعالیت های را انجام دهید که برای بچه ها خطرناک نباشد.

3- اگر می خواهید فعالیت خاصی انجام دهید، از قبل بلیط تهیه کنید و یا جا رزرو کنید. می خواهید به یک تور دور شهر بروید، در رستورانی خاص غذا بخورید و یا به یک کنسرت بروید؟ از قبل برای آن بلیط تهیه کنید یا جا رزرو کنید. چون ممکن است در تاریخ های خاصی این برنامه ها جای خالی کمی داشته باشند.

4- برای یک سورپرایز برنامه ریزی کنید. اگر در حال برنامه ریزی برای یک تعطیلات عالی هستید، احتمالا فرد یا افرادی هم همراه شما خواهند بود. می توانید برای سورپرایز کردن آنها از قبل برنامه ای بریزید تا آنها را مسرور کنید. مثلا آنها را به طور غیر منتظره به رستورانی خاص یا هر جای دیگری که می دانید دوست خواهند داشت ببرید.

5- برای میزانی از زمان تان برنامه ریزی نکنید. درست است که باید برای روزهای سفرتان برنامه ریزی کنید تا برترین استفاده را از آن ببرید، اما باید درون برنامه تان زمان هایی برای بی برنامگی هم قرار دهید. به علاوه یادتان باشد سفر رفتن برای سرگرمی کردن و آرام شدن است پس با برنامه ریزی بیش از حد خودتان را خسته نکنید.

6- الویت بندی کنید. اگر فعالیت های زیادی برای انجام دادن در نظر دارید و بعلاوه می خواهید تماشای های شهر را هم ببینید اما وقت کافی برای انجام همه این کارها ندارید، بهتر است بر اساس اینکه انجام کدام فعالیت ها یا تماشا کدام جاذبه ها برای تان مهم تر است اولویت بندی کنید.

جمع و جور کنید و آماده رفتن شوید

1- برای سفرتان پول جمع کنید. هر چه زودتر بدانید چه زمانی می خواهید به سفر بروید، زودتر می توانید برای آن پول جمع کنید. محاسبه کنید برای هر قسمت سفر چه میزان پول لازم دارید (هتل، حمل و نقل، غذا و …).

2- فهرستی از وسایلی که باید جمع کنید تهیه کنید. این هم یکی از کارهایی است که باید خیلی زود انجام دهید. فهرست را بنویسید و هر زمان که چیز دیگری به یادتان آمد به آن اضافه کنید. به چه چیزهایی هر روزه احتیاج دارید؟ لباس، دارو، دوربین و ….

بسته به نوع سفرتان وسایل خاصی جمع کنید. مثلا اگر ساحل می روید مایو، کرم ضد آفتاب و حوله به همراه داشته باشید. اگر به یک سفر ماجراجویانه می روید جعبه یاری های اولیه و آب را نباید فراموش کنید.

3- برای حیوانات خانگی تان هم برنامه ای داشته باشید. اگر حیوان خانگی دارید، باید آنها را در مکان امنی بگذارید تا مطمئن شوید زمانی که در سفر هستید به آنها آسیبی نمی رسد.

اگر با ماشیت خودتان به سفر می روید، شاید بتوانید حیوان تان را هم با خود ببرید. البته حواستان به این موضوع باشد که شما اجازه ندارید حیوان تان را به هر هتلی ببرید.

شاید برترین گزینه این باشد که حیوان را نزد یکی از آشنایان بگذارید.

منبع: فوت و فن / wikihow.com

به "برای تعطیلات تان به خوبی برنامه ریزی کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای تعطیلات تان به خوبی برنامه ریزی کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید