حضور پرسپولیس در جام باشگاه های جهان قطعی نیست

به گزارش وبلاگ مرکزی، تیم فوتبال پرسپولیس پیروز شد با شکست النصر عربستان راهی فینال لیگ قهرمانان آسیا شود.

حضور پرسپولیس در جام باشگاه های جهان قطعی نیست

پس از این صعود، برآورد درباره حضور پرسپولیس در جام جهانی باشگاه ها 2021 به وجود آمده که نماینده ایران به عنوان یکی از نمایندگان آسیا در جام جهانی باشگاه ها 2021 با حضور 24 تیم به میزبانی چین حضور خواهد داشت در حالی که هنوز تصمیم گیری قطعی در این خصوص گرفته نشده است و این برآورد درست نیست.

فیفا میزبانی جام جهانی باشگاه ها در دو دوره متوالی را به قطر داد که در سال 2019 نمایندگان آسیا در این مسابقات، السد به عنوان قهرمان قطر و نماینده کشور میزبان و تیم الهلال عربستان به عنوان قهرمان آسیا بودند. مسابقات نیز با قهرمانی لیورپول به پایان رسید که نماینده قاره اروپا بود.

برگزاری جام جهانی باشگاه ها در سال 2020 که دومین میزبانی قطر از این مسابقات به شمار می رفت، به دلیل پاندمیک کرونا در هاله ای از ابهام واقع شده است، اما جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا اعلام کرده شاید این دوره از مسابقات در اواخر ژانویه 2021 برگزار شود.

به این ترتیب، در صورت برگزاری جام جهانی باشگاه ها 2020 در ژانویه 2021 تیم الدحیل به عنوان قهرمان قطر و نماینده کشور میزبان در این مسابقات حاضر خواهد بود و نماینده آسیا نیز با مشخص شدن قهرمان انتخاب می شود که پرسپولیس در صورت پیروزی مقابل نماینده شرق آسیا در فینال لیگ قهرمانان آسیا می تواند برای جام جهانی باشگاه ها انتخاب شود. در صورت برگزاری این مسابقات، بایرن مونیخ نیز به عنوان قهرمان لیگ قهرمانان اروپا در این تورنمنت حضور خواهد داشت.

قرار بود جام جهانی باشگاه ها 2020 به میزبانی قطر، پس از 20 دوره برگزاری در حالت فعلی، آخرین دوره برگزاری این مسابقات به این شکل (با حضور قهرمان قاره ها و نماینده کشور میزبان) باشد و جام جهانی باشگاه ها در سال 2021 با حضور 24 تیم به میزبانی چین و در تاریخ جون و جولای 2021 (خرداد و تیر 1400) برگزار شود، اما هنوز در این خصوص تصمیمی قطعی نشده است.

با توجه به تعویق بسیاری از تورنمنت های سال 2020 به دلیل شیوع ویروس کرونا و همچنین برگزاری یورو 2020، کوپا آمه ریکا 2020 و مسابقات قهرمانی کونکاکاف در سال 2021، احتمال لغو یا موکول شدن جام جهانی باشگاه ها به میزبانی چین به زمان دیگری وجود دارد. از همین رو هنوز حضور یا عدم حضور پرسپولیس در جام جهانی باشگاه ها قطعی نیست.

منبع: خبرگزاری مهر

به "حضور پرسپولیس در جام باشگاه های جهان قطعی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور پرسپولیس در جام باشگاه های جهان قطعی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید