زمان دوئل حساس یزدانی و تیلور در فینال ، اسامی فینالیست های روز نخست ؛ شاهکار کشتی گیران ایرانی

به گزارش وبلاگ مرکزی، تیم ملی کشتی آزاد ایران با راهیابی 3کشتی گیر به فینال روز اول را نسبتا پیروز به سرانجام برد.

زمان دوئل حساس یزدانی و تیلور در فینال ، اسامی فینالیست های روز نخست ؛ شاهکار کشتی گیران ایرانی

به گزارش وبلاگ مرکزی، مسابقات مقدماتی 4وزن نخست رقابت های کشتی آزاد قهرمانی دنیا امروز (شنبه) در شهر بلگراد صربستان برگزار گردید و 3نماینده ایران با شکست تمامی رقبای خود به ملاقات فینال راه یافتند.

در سرانجام مسابقات مقدماتی، امیرمحمد یزدانی در وزن 70کیلوگرم، حسن یزدانی در وزن 86 کیلوگرم و امیرحسین زارع در وزن 125 کیلوگرم به ملاقات فینال رسیدند و فردا شب برای کسب مدال طلا روی تشک می روند.

بعلاوه رضا اطری بعد از شکست مقابل حریف ژاپنی و با توجه به باخت این کشتی گیر در دور بعدی، از دور رقابت های وزن 61 کیلوگرم کنار رفت.

علاوه بر ایران، آمریکا نیز 3فینالیست در 4وزن نخست خواهد داشت، اما کشتی گیر این کشور در 125کیلوگرم نیز به ملاقات رده بندی راه یافته و شانس کسب مدال برنز دارد.

* در وزن 61 کیلوگرم، رضا اطری پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه یک بر یک (اخطار 30 ثانیه) مغلوب کودای اوگاوا از ژاپن شد و با توجه به شکست این حریف ژاپنی مقابل کشتی گیر آمریکایی، نماینده کشورمان از دور رقابت ها کنار رفت.

* در وزن 70 کیلوگرم، امیرمحمد یزدانی در دور اول با نتیجه 11 بر یک پاتریک اولنزین از لهستان را مغلوب کرد. او در دور دوم با نتیجه 6 بر صفر ماگومد خانیف از آذربایجان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. یزدانی در این ملاقات ارنظر آکماتالیف دارنده مدال نقره و برنز دنیا از قرقیزستان را با نتیجه 10 بر صفر از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. یزدانی در این ملاقات با نتیجه 13 بر 2 مقابل رمضان رمضان اف کشتی گیر روسی الاصل و دارنده مدال نقره اروپا از بلغارستان پیروز شد و به ملاقات فینال راه یافت. امیرمحمد در این ملاقات به مصاف زاین رترفورد دارنده مدال نقره دنیا از آمریکا می رود.

* در وزن 86 کیلوگرم، حسن یزدانی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه 8 بر 2 و ضربه فنی جایدن لاورنس از استرالیا را از پیش رو برداشت. او در دور سوم با نتیجه 11 بر صفر بات اردن بیامباسورین از مغلوستان را شکست داد و به مرحله یک چهارم نهایی رفت. یزدانی در این مرحله مایلز ناظم امینه دارنده مدال برنز المپیک از سن مارینو را با نتیجه 7 بر 2 مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. این کشتی گیر در این مرحله با نتیجه 10 بر صفر جاورایل شاپیف از ازبکستان را از پیش رو برداشت و به ملاقات فینال راه یافت. نماینده کشورمان در ملاقات فینال به مصاف دیوید تیلور قهرمان دنیا و المپیک از آمریکا می رود.

* در وزن 125 کیلوگرم، امیرحسین زارع پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 7 بر 2 دزیانیس خرامیانکوف از بلاروس را از پیش رو برداشت. او در دور سوم مقابل یونووان اسمیت از پورتوریکو با نتیجه 10 بر صفر به پیروزی رسید و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. زارع در این مرحله با نتیجه 11 بر 4 دانیل لیگتی از مجارستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. زارع در این مرحله با نتیجه 4 بر صفر از سد طاها آکگول قهرمان المپیک و دنیا از ترکیه گذشت و با جبران شکست سال گذشته، راهی ملاقات فینال شد. او در ملاقات سرانجامی با گنو پتریاشویلی قهرمان دنیا و دارنده مدال نقره و برنز المپیک از گرجستان مبارزه می نماید.

اسامی نفرات راه یافته به فینال مسابقات 4 وزن نخست به توضیح زیر است:

61 کیلوگرم: ویتالی آروجایو (آمریکا) - عباس گادژی ماگومدوف (روسیه)

70 کیلوگرم: امیرمحمد یزدانی (ایران) - زاین رترفورد (آمریکا)

86 کیلوگرم: حسن یزدانی (ایران) - دیوید تیلور (آمریکا)

125 کیلوگرم: امیرحسین زارع (ایران) - گنو پتریاشویلی (گرجستان)

لازم به ذکر است؛ فردا شب فینال 4وزن اول مسابقات دنیای کشتی آزاد از ساعت 19:30 به وقت تهران شروع می گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "زمان دوئل حساس یزدانی و تیلور در فینال ، اسامی فینالیست های روز نخست ؛ شاهکار کشتی گیران ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمان دوئل حساس یزدانی و تیلور در فینال ، اسامی فینالیست های روز نخست ؛ شاهکار کشتی گیران ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید