سیستان و بلوچستان اقلیم مناسبی برای توسعه هنر و ادبیات است

به گزارش وبلاگ مرکزی (ایبنا)، فرهاد فلاح، معاون فرهنگی و فروهر معدنی، مدیرکل آفرینش های فرهنگی کانون پرورش فکری در دومین روز از سفر خود به استان سیستان و بلوچستان به مرکز فرهنگی هنری شماره دو خاش رفتند و در جمع اعضا و کارکنان این مرکز به گفت وگو پرداختند.

سیستان و بلوچستان اقلیم مناسبی برای توسعه هنر و ادبیات است

فرهاد فلاح ابتدا سخنان خود را با معرفی شخصیت حضرت زینب(س) شروع کرد و زبان گویای ایشان را یکی از ویژگی های شاخص حضرت دانست که الگوی بسیار مناسبی برای دختران ایرانی است.

وی ادامه داد: دختران سرزمین ما باید در عرصه های اجتماعی فعال باشند و ما در طول بازدید از مراکز استان، این موضوع را به طور واضح دیدیم.

فلاح با بیان این نکته که از نظر توانمندی و مهارت ظرفیت بسیار خوبی در استان وجود دارد، گفت: سیستان و بلوچستان اقلیم بسیار مناسبی برای توسعه هنر و ادبیات است و مسئولان هم باید در تقویت این ظرفیت ها و با توجه به اکوسیستم منطقه و جغرافیا کوشا باشند.

علاقه به پوشش محلی، یکی دیگر از شاخص هایی بود که معاون فرهنگی کانون از آن به عنوان یک ویژگی شاخص استان نام برد و در این باره بیان نمود: بچه ها این استان پوشش خود را دوست دارند و این یک سرمایه بسیار خوب است که به عنوان نماد هویت باید حفظ گردد.

وی هم چنین از برگزاری اولین دوره مسابقه های عروسک سازی در امسال اطلاع داد و اظهار کرد: موضوع این مسابقه پوشش است و هدف از آن توجه بیشتر به پوشش اقوام خواهد بود.

معاون فرهنگی کانون با اشاره به تغییر در نسل ها و نگرش آنها توضیح داد: اهمیت و تفاوت کار مربیان کانون هم در همین تغییر نسل هاست؛ زیرا اگر یکی از همین اعضا، در مسیر حال خوش زندگی قرار بگیرد نسل او هم نسل خوبی می گردد.

وی اضافه کرد: آینده این استان به دست بچه ها و نوجوانان همین استان رقم می خورد و مسئولان با هم افزایی در هموار کردن این مسیر باید در کنار کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان و آموزش و پرورش باشند.

سپس مدیرکل آفرینش های فرهنگی کانون به روینمودهای کانون پرورش فکری در فعالیت های تابستانی اشاره داشت و گفت: کانون در این باره سه رویکرد را طراحی نموده است؛ پرورش فکر و اندیشه، تقویت مهارت ها و تقویت قوای ذهنی و جسمانی در کنار رویکرد خانواده محوری، سه دستور کار مجموعه کانون در تابستان است.

فروهر معدنی با تأکید بر استعدادهای بچه ها و نوجوانان سیستان و بلوچستان بیان نمود: در بازدید از مراکز استان شاهد استعدادهای ناب بچه ها و نوجوانان استان بودیم که به خوبی به وسیله مربیان کانون راهنمایی شده بودند.

معدنی، مربیان کانون را بالاترین سرمایه اجتماعی این مجموعه دانست که با توانایی های خود بر مسائل غلبه و با تمام وجود برای پرورش و توانمندسازی بچه ها و نوجوانان کوشش می نمایند.

ملاقات با فرمانداران، رؤسای آموزش و پرورش، شهرداران، بخشداران، علمای اهل سنت و دیگر مسئولان شهرهای خاش، سراوان و سیب و سوران، بازدید از کتابخانه ام ابیهای روستای جلال آباد خاش و کتابخانه فرهنگی کانون آموزش و پرورش سیب و سوران از دیگر برنامه های سفر معاون فرهنگی و مدیرکل آفرینش های فرهنگی کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان به استان سیستان و بلوچستان بود.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "سیستان و بلوچستان اقلیم مناسبی برای توسعه هنر و ادبیات است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیستان و بلوچستان اقلیم مناسبی برای توسعه هنر و ادبیات است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید