نخست وزیر اسپانیا از استراتژی ملی هوش مصنوعی اسپانیا رونمایی کرد

به گزارش وبلاگ مرکزی، نخست وزیر اسپانیا گفت که این کشور میخواهد زبان اسپانیایی را بیشتر با فناوری های جدید از جمله هوش مصنوعی ادغام کند.

نخست وزیر اسپانیا از استراتژی ملی هوش مصنوعی اسپانیا رونمایی کرد

به گزارش وبلاگ مرکزی به نقل از وبلاگ مرکزی،نخست وزیر اسپانیا پدرو سانچز روز چهارشنبه از استراتژی ملی هوش مصنوعی اسپانیا رونمایی کرد. 600 میلیون یورو (720 میلیون دلار) سرمایه گذاری عمومی در این بخش اجرا شده است که این بودجه برای سال های 2021 تا 2023 خواهد بود.

سانچز در حین ارائه طرح گفت: طی سال های آینده، هوش مصنوعی (AI) رشد چشمگیری خواهد داشت و تمام ابعاد زندگی، شهر ها و محیط ما را کاملاً تغییر خواهد داد. او در ادامه گفت: این یک فناوری جدید است و در جهت بهتر شدن و تغییر کشور اسپانیا خواهد بود. نخست وزیر اسپانیا ابراز امیدواری کرد که این طرح بتواند اسپانیا را به عنوان یک رهبر بین المللی در حوزه این فناوری قرار دهد.

سانچز گفت: هوش مصنوعی اشتغال را در اسپانیا تقویت خواهد نمود، در مقابل نگران از بین رفتن مشاغلی است که توسط این فناوری از بین خواهند رفت. او اضافه کرد: اسپانیای پیش رو به متخصصان حوزه مراقبت های بهداشتی برای افراد سالمند احتیاجمند خواهد بود. همچنین این کشور در آینده به متخصصان حوزه های دیگر، دانشمندان، مهندسان و افرادی که در حوزه فناوری و ساخت و ساز و کشاورزی کار می نمایند احتیاج خواهد داشت.

هدف اصلی در توسعه طرح هوش مصنوعی اسپانیا چیست؟

هدف اصلی این طرح، تقویت استفاده زبان اسپانیایی در فناوری هوش مصنوعی است. تقریبا نیمی از سرمایه گذاری عمومی در این کشور صرف تحقیقات علمی و توسعه فناوری می گردد. دومین بخش از سرمایه گذاری تخصیص 133 میلیون یورو برای ورود هوش مصنوعی به بخش هایی از صنعت اسپانیا می گردد که هنوز از این فناوری استفاده نکرده اند.

100 میلیون یورو دیگر برای اتوماسیون فرایند های دولتی و اداری هزینه می گردد، در حالی که 42 میلیون یورو هم برای پرورش استعداد ها و برای حمایت از زیرساخت های مورد احتیاج هزینه می گردد؛ و کمترین هزینه 8 میلیون یورو صرف ایجاد چارچوبی اخلاقی و هنجاری پیرامون هوش مصنوعی خواهد شد که سانچز میخواهد کسی نتواند حق حریم خصوصی را از بین ببرد.

منبع: جام جم آنلاین

به "نخست وزیر اسپانیا از استراتژی ملی هوش مصنوعی اسپانیا رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر اسپانیا از استراتژی ملی هوش مصنوعی اسپانیا رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید