ویدئو، رسانه چگونه مخاطب را با اهداف خود همسو می نماید؟
به گزارش وبلاگ مرکزی، رسانه ها برای اینکه تبلیغاتشان به هدف برسد مراحل مختلفی را طی می نمایند تا مخاطب خود را قانع کردن نمایند. بنابراین برخورداری از سواد رسانه ای در زمینه تبلیغات بسیار لازم است.

گروه سوادرسانه وبلاگ مرکزی،حجم بالای تبلیغات در رسانه های مختلفی که با آن سروکار داریم گاهی آن قدر زیاد است که برای انتخاب از میان انبوه کالاها و خدمات دچار سردرگمی می شویم. تبلیغ، کوششی تعمدی و حساب شده است که با هدف شکل دادن به دریافت و دستکاری در ادراک و همسو کردن رفتار مخاطبان با نیت موردنظر رسانه صورت می گیرد. تبلیغات، بیشتر با برانگیختن احساسات به هدف خود نزدیک می گردد. همان طور که می دانید ما به صورت مداوم به وسیله رسانه های گوناگون در معرض تبلیغات قرار داریم. این مسئله جزو جدایی ناپذیر زندگی امروز شده است. بنابراین برخورداری از سواد رسانه ای در زمینه تبلیغات بسیار لازم است.
موضوع مهم این است که بدانیم رسانه ها برای اینکه تبلیغاتشان به هدف برسد چه مراحلی را طی می نمایند. آن ها ابتدا مخاطب را در معرض پیغام قرار می دهند. مثلاً در تابلوهای شهری، آگهی های تلویزیونی و یا تبلیغات کنار زمین فوتبال با تصویر یا شعاری خاص توجه مخاطب را به پیغام جلب می نمایند. سپس کاری می نمایند که مخاطب به پیغام علاقه مند گردد. کوشش می نمایند مخاطب محتوای پیغام را درک کند و نسبت به آن موضع طرفدارانه بگیرد. هنگامی که فرصت لازم برای انجام عمل موردنظر رسانه فرا رسید مخاطب آن خاطره را بازیافت و یادآوری خواهد نمود. با توجه به درک متن پیغام و جمع آوری دلایل حمایتی، تصمیم به انجام عمل موردنظر گرفته و خاتمه عمل می نماید. موضع جدیدی که مخاطب اتخاذ نموده را تثبیت نموده و از عملی که انجام داده حمایت می نماید. وقتی رسانه متوجه گردد که مخاطب در هر یک از مراحلی که گفته شد نقطه ضعف دارد به ورودی مربوط به آن مرحله مطالبی را اضافه می نماید تا مخاطب یا مخاطبان از آن مرحله عبور نمایند. به این ترتیب رسانه پیروز می گردد تا مخاطبانش را با اهداف موردنظر خود همسو کند.
در ادامه ویدئوی زیر را ببینید:
منبع: خبرگزاری فارس