3 کتابخانه عمومی زنجان در حال باز طراحی است

به گزارش وبلاگ مرکزی، محمدرضاخانی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در زنجان اظهار کرد: در حال حاضر 100 باب کتابخانه عمومی در استان زنجان فعال است که از ظرفیت بالایی برای اجرای برنامه های فرهنگی برخوردارند.

3 کتابخانه عمومی زنجان در حال باز طراحی است

وی با اشاره به اینکه در سنوات اخیر فعالیت کتابخانه ها به صورت نوین ارائه می شود، اضافه کرد: امروزه کتابخانه ها از حالت سنتی خارج شده است و طبق نیازهای روز جامعه ارائه می شود.

رضاخانی ادامه داد: با توجه به نیازهای نوینی که در کتابخانه ها احساس شده، این اداره کل به سمت بازطراحی این اماکن رفته و در حال حاضر 3 کتابخانه عمومی در حال بازسازی است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان زنجان گفت: در حال حاضر کتابخانه عمومی روزبه

کتابخانه سهروردی و کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان در حال بازطراحی است و پس از این فرآیند خدمات بیشتری در این کتابخانه ها ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 60 هزار زنجانی عضو کتابخانه های عمومی استان زنجان هستند، اضافه کرد: خوشبختانه با خدمات نوین ارائه شده اعضا به همه رده های سنی تسری پیدا کرده است.

رضاخانی با بیان اینکه تأکید این اداره کل در استان ارائه خدمات به همه اقشار و گروه های سنی است، اضافه کرد: یکی از نکات مهم در پیروزیت این موضوع استمرار برنامه ها و شناسایی ظرفیت های کتابخانه ها برای اجرای برنامه مربوطه است.

وی با تأکید بر اینکه کتابخانه های عمومی در فرهنگ سازی نقش پررنگی دارند و نباید از این مهم غافل شد، گفت: در این حوزه از ظرفیت سایر ادارات چه فرهنگی و غیرفرهنگی استفاده می شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه آموزش کسب و کارهای خانگی با همکاری میراث فرهنگی و فنی و حرفه ای یکی از تجربه های پیروز کتابخانه های عمومی بود، اضافه کرد: خوشبختانه استقبال خوبی در این حوزه به ویژه از سوی بانوان خانه دار وجود داشت، پس کتابخانه ظرفیت تبدیل به مرکز مالی شهر را دارد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان زنجان با بیان اینکه امروزه تعداد خدمات کتابخانه های عمومی به 60 مورد رسیده است، اضافه کرد: در واقع امروز کتابخانه های عمومی تبدیل به پایگاه فرهنگی شده اند و از تک بعدی بودن خارج شده اند.

رضاخانی اضافه کرد: امروز خدمات به حدی پیشرفته است که کتابخانه تنها مخزن و سالن مطالعه نیست؛ کتابخانه پایگاه فرهنگی-اجتماعی و مرکز توسعه اطلاعات حول محور کتاب است.

وی با اشاره به اینکه توسعه خدمات موجب افزایش اعضای کتابخانه های عمومی هم شده است، گفت: البته با توجه به اینکه درصد بالایی از اعضا کودک و نوجوان هستند، برنامه های مناسب این سن بیشتر اجرا می شود.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "3 کتابخانه عمومی زنجان در حال باز طراحی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 کتابخانه عمومی زنجان در حال باز طراحی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید