آخرین شرایط معاهده راهبردی بلندمدت همکاری های ایران و روسیه ، لاوروف: روابط ایران و روسیه رو به جلو است

به گزارش وبلاگ مرکزی، وزیرامورخارجه کشورمان در ملاقات با وزیرخارجه روسیه گفت: در گام نهایی امضای معاهده همکاری های مشترک ایران و روسیه قرار داریم.

آخرین شرایط معاهده راهبردی بلندمدت همکاری های ایران و روسیه ، لاوروف: روابط ایران و روسیه رو به جلو است

به گزارش وبلاگ مرکزی، حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه کشورمان که شب گذشته به مسکو سفر نموده است، امروز چهارشنبه با سرگئی لاوروف وزیرخارجه روسیه در محل وزارت خارجه این کشور ملاقات و گفت وگو کرد.

امیرعبداللهیان در این ملاقات گفت:آنالیز ها روی معاهده راهبردی بلندمدت همکاری های دو کشور در روسیه نهایی شده و ایران هم آن را مورد آنالیز قرار داده است؛ امیدوارم کمتر از یک ماه آینده ویرایش نهایی آن وزارت امور خارجه ایران انجام گردد.

وی تاکید نمود: هیات های عالی رتبه ایران و روسیه در سطوح مختلف در حال گفتگو هستند و رؤسای جمهور دو کشور به صورت مستمر با یکدیگر تماس دارند.

وزیر امورخارجه کشورمان اضافه کرد: مناسبات ایران و روسیه در مسیر صحیح خود رو به جلو و پیشرفت است و امیدوارم همکاری های ما در سازمان های منطقه ای و بین المللی به خوبی تداوم یابد.

وزیر امورخارجه کشورمان شب گذشته و در بدو ورود به مسکو در جمع وبلاگ مرکزی گفت: در دور تازه گفت وگوهای ایران و 1+4 که به وسیله همکارانم در وبن ماه ها به طول انجامید، روسیه نقش مؤثری داشت و همکاران ما در روسیه به کوشش های خود برای بازگشت طرفین به تعهداتشان ادامه می دهند.

وزیر امور خارجه در واکنش به ابراز نگرانی آمریکا درباره همکاری های دفاعی ایران و روسیه گفت: طبعاً همکاری های دفاعی از موضوعات در دستور کار تهران و مسکو است اما این همکاری ها علیه هیچ طرفی نخواهد بود.

روابط ایران و روسیه رو به جلو است

بعلاوه در این ملاقات وزیرخارجه روسیه گفت:گفت وگوهای ایران و روسیه در زمینه های گوناگون فعالانه ادامه دارد و مسیر آن به جلو است .

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه امروز چهارشنبه در ملاقات با حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه کشورمان گفت: روابط و تبادل های دوجانبه در زمینه سیاسی، تجاری، سرمایه گذاری و مالی و بعلاوه در اجرای پروژه های کلیدی افزایش پیدا نموده است.

وی ادامه داد: در بخش کمیسیون مشترک همکاری های مالی روابط رشد پایداری داشته است و همکاری های نزدیکی را در امور بین الملل و منطقه ای داریم و امروز همه این مسائل در دستور کار مذاکرات ما واقع شده است.

لاوروف با تبریک عید نوروز و ماه مبارک رمضان ابراز امیدواری کرد که مذاکرات مفید و ثمربخشی با همتای ایرانی داشته باشد.

منبع: همشهری آنلاین

به "آخرین شرایط معاهده راهبردی بلندمدت همکاری های ایران و روسیه ، لاوروف: روابط ایران و روسیه رو به جلو است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین شرایط معاهده راهبردی بلندمدت همکاری های ایران و روسیه ، لاوروف: روابط ایران و روسیه رو به جلو است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید