لاوروف: آمریکا احتمالا در نزدیکی مرز روسیه موشک میان برد مستقر کند، به تحریم ها پاسخ می دهیم

به گزارش وبلاگ مرکزی، وزیر امور خارجه روسیه اظهار کرد، مسکو احتمال استقرار موشک های میان برد و کوتاه برد آمریکا در منطقه آسیا - پاسیفیک در مجاورت مرز روسیه را رد نمی کند.

لاوروف: آمریکا احتمالا در نزدیکی مرز روسیه موشک میان برد مستقر کند، به تحریم ها پاسخ می دهیم

به گزارش وبلاگ مرکزی، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه درباره این مساله با مایک پامپئو، همتای آمریکایی اش و دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا مصاحبه نموده است.

او در مصاحبه با شبکه یک روسیه اظهار کرد، آمریکایی ها می گویند، نمی توانند وقتی چین در حال ساخت چنین تسلیحاتی است، دست روی دست بگذارند. آنان همچنین گفتند که چنین تسلیحاتی باید در منطقه آسیا - پاسیفیک مستقر گردد و علنا از ژاپن و کره جنوبی نام بردند.

وی اضافه نمود: اخیرا در مورد این مساله با همتای ژاپنی خود مصاحبه نموده است و چیزی که روسیه را نگران می نماید، استقرار موشک های کوتاه و میان برد در نزدیکی مرز روسیه است.

لاوروف در ادامه گفت: در وهله اول نمی خواهیم ببینیم که این موشک ها چین را هدف قرار داده اند زیرا این کشور متحد استراتژیک ماست. این اقدام به هر صورت شرایط (منطقه) را متشنج می نماید.

وزیر خارجه روسیه در بخش دیگری از صحبت هایش گفت، مسکو بدون آن که به خودش ضربه بزند، تحریم های آمریکا را پاسخ خواهد داد.

او در این خصوص گفت: ما به تحریم ها واکنش نشان خواهیم داد اما به گونه ای که به خودمان آسیب نزنیم. اما قطعا به آن ها واکنش نشان می دهیم و مطمئنا در ایجاد روابطمان این مساله را در نظر خواهیم گرفت.

این مقام روس همچنین از رهبری اتحادیه اروپا خواست، اصول رویه تازه اش درباره روسیه را تشریح کند.

به گفته لاوروف، موضع ناتو و اتحادیه اروپا در قبال روسیه از سوی اقلیتی روس هراس و متخاصم معین می گردد.

وی اضافه نمود: به نظر من یکی از اولویت های دستور کار افرادی که به تازگی وارد اتحادیه اروپا شده اند، تشریح موضع این اتحادیه درباره روسیه است. هم اکنون رویکرد اتحادیه اروپا در قبال روسیه بر مبنای پنج اصل است که چندین سال پیش معین شده و این اصول به نتیجه ای نخواهند رسید.

لاوروف در ادامه صحبت هایش گفت، بیانیه برلین درباره این که ناتو باید کامل باقی بماند تا از آلمان حفاظت کند، تعجب برانگیز است.

وی با اشاره به اظهارات آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و هایکو ماس، وزیر امور خارجه این کشور درباره این که ناتو باید کامل باقی بماند زیرا تنها ناتو میتواند از آلمان محافظت کند، گفت: صادقانه بگویم، من از این بیانات یکه خوردم؛ نه به این دلیل که آلمان هراسی تاریخی و ذهنیتی بر مبنای نفرت علیه روسیه دارد، بلکه به این دلیل که آلمان رهبر اتحادیه اروپا است. این بیانات به این معنی است که این یک احساس ریشه دار در طرز فکر آلمان و یک پارانویا است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "لاوروف: آمریکا احتمالا در نزدیکی مرز روسیه موشک میان برد مستقر کند، به تحریم ها پاسخ می دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: آمریکا احتمالا در نزدیکی مرز روسیه موشک میان برد مستقر کند، به تحریم ها پاسخ می دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید