آیا تخم مرغ صبحانه مناسبی است؟

به گزارش وبلاگ مرکزی، متخصصان دانشگاه تافتس در یک مقاله نو توصیه کردند که ماهی آزاد خام یا آووکادو به عنوان صبحانه سالم، گزینه های بهتری هستند و در عین حال نیز تاکید نموده اند که در صورت امکان از خوردن تخم مرغ در این وعده غذایی پرهیز کنید.

آیا تخم مرغ صبحانه مناسبی است؟

به گزارش ایسنا، نمودار غذایی تازه فود کامپس (Food Compass) سالم ترین غذا ها برای صبحانه را معین نموده است.

متخصصان دانشگاه تافتس این نمودار غذایی را به منظور رتبه بندی 8000 نوع غذا با امتیاز یک تا 100 ایجاد نموده اند که امتیاز 100، نشانه سالم ترین گزینه است.

آن ها 54 ویژگی مغذی را برای هر غذا آنالیز کردند که به 9 دسته تقسیم می شدند: ویتامین ها، مواد معدنی، فیبر، پروتئین، افزودنی ها، مواد شیمیایی گیاهی، مواد تولید شده، چربی های خاص و مواد تشکیل دهنده غذایی.

این متخصصان متوجه شدند هر غذایی که امتیاز بیش از 70 داشته باشد برای خوردن خوب است و از مصرف هر غذایی با امتیاز کمتر از 30 باید اجتناب کرد.

در خصوص صبحانه، غلات صبحانه در این مقیاس امتیاز 95 را به دست آورد در حالی که تمشک، آب کرفس، ماهی آزاد خام، آووکادو، لوبیا قرمز، و کلم بروکلی خام امتیاز 100 را کسب کردند.

تخم مرغ آب پز (با پوست یا بدون پوست) فقط 51 امتیاز در این لیست به دست آورد و غذا هایی مانند نوشابه های گازدار، نان سوخاری سفید و مربا و سوسیس فقط یک امتیاز از 100 امتیاز را کسب کردند.

میانگین امتیاز کلی برای 8000 غذای آزمایش شده 43 بود که تنقلات و دسر ها کمترین امتیاز را داشتند.

میوه ها، سبزیجات و حبوبات بالاترین امتیاز را گرفتند و گوشت فقط 25 امتیاز، مرغ 43 امتیاز، و غذا های دریایی 67 امتیاز کسب کردند.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، دکتر رناتا میچا، از نویسندگان این پژوهش گفت: فود کامپس با الگوریتم امتیازدهی اش که در دسترس عموم واقع شده است می تواند رویکردی دقیق تر برای شناساندن گزینه های غذایی سالم فراهم کند و به راهنمایی رفتار مصرف کننده، سیاست های تغذیه، پژوهش علمی، فعالیت های صنایع غذایی و تصمیم ها در زمینه سرمایه گذاری با توجه به مسائل اجتماعی یاری کند.

منبع: فرارو

به "آیا تخم مرغ صبحانه مناسبی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا تخم مرغ صبحانه مناسبی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید