خوراکی های سنتی آلمان

به گزارش وبلاگ مرکزی، در این مقاله از قسمت غذا و نوشیدنی در مجله گردشگری خبرنگاران در نظر داریم تا شما را با جاذبه ای بسیار زیبا در آلمان آشنا کنیم. در این مقاله به معرفی خوراکی های سنتی آلمان خواهیم پرداخت. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید…

خوراکی های سنتی آلمان

غذاهای آلمانی بسیار قوی، خوشمزه و دوست داشتنی هستد و بسیاری از بهترین غذاهای آلمانی به آسانی هم پخت می شوند. هریک از منطقه ها این کشور غذاهای خاص و نوع آشپزی سنتی مخصوص خود را دارد. پس، در هریک از این منطقه ها ممکن است اولویت های بهترین غذاها متفاوت باشد و مردم هر قسمت نوعی خاص از غذا را ترجیح دهند. غذاهای آلمانی طی قرن ها بر اساس تغییرات اجتماعی و حتی سیاسی دستخوش تغییرات بسیاری بوده است و اکنون به عنوان غذاهای ملی به تکامل رسیده اند.

خیلی از مردم نمی دانند که غذای آلمانی در اصل چیزی فراتر از سوسیس و گوشت است. بسته به جایی که شما در آن اقامت دارید با تنوع زیادی از غذاهای سنتی و خوش خوراک روبرو خواهید شد. منطقه اطراف هامبورگ به خوراک تازه ماهی اش معروف است. در حالیکه جنوب این منطقه بخاطر غذاهایی که بیشتر از گوشت تهیه می شوند معروفیت دارد. در ادامه به معرفی بعضی از خوراکی های سنتی این کشور می پردازیم.

اشپاتزل (spatzle)

گرچه نام این غذا اندکی طنزآلود به نظر می رسد، اما اشپاتزل معروف ترین خوراک آلمانی است که کاملا گیاهی می باشد. اشپاتزل نوعی پاستا به شمار میرود اما خمیر آن با تخم مرغ، آرد، نمک و اندازهی آب گازدار (برای باد کردن خمیر) درست خواهد شد. این غذا به طور سنتی در کنار غذاهای گوشتی (مثل کتلت گوشت گوساله) صرف خواهد شد اما می تواند به عنوان غذای اصلی نیز سرو گردد. در بیشتر مواقع این غذا با پنیر نسبتا زیادی درست خواهد شد زیرا معتقدند که طعم بهتری پیدا می نماید. اشپاتزل در واقع از منطقه ها اطراف اشتوتگارت می آید و در بیشتر غذاهای سوابی (Swabian) از آن استفاده می گردد.

سوسیس کاری (Currywurst)

غذای بعدی فهرست ما سوسیس کاری است که برای نخستین بار در کارخانه ای واقع در برلین فراوری شد. این سوسیس در سال 1949 در برلین و از طریق هرتا هوور (Herta Heuwer) ابداع شد. برای تهیه آن معمولا یک سوسیس گوشت را در روده گوسفند می پیچند -در بعضی موارد نیز این کار را انجام نمی دهند- سپس برشی کوچک در سوسیس ایجاد می کنند، درون آن را با مخلوطی از سس گوجه و پودر کاری پر نموده و سپس آماده سرو کردن می کنند. به طور معمول این سوسیس به همراه سیب زمینی سرخ نموده یا نان سفید میل خواهد شد.

سیب زمینی سرخ شده (Bratkartoffeln)

آلمانی ها گاهی اوقات با سیب زمینی مثل یک شوخی برخورد می کنند، چون در طول روز بالاخره در یکی از وعده های غذایی هر آلمانی از سیب زمینی استفاده می گردد. این خوراک یعنی Bratkartoffeln روشی عالی است برای اینکه شما سهم سیب زمینی خود را در آلمان دریافت کنید. سیب زمینی های آب پز شده را به تکه های نازک تقسیم نموده و در ماهی تابه به همراه اندازه زیاد روغن، گوشت و پیاز قرار می دهند و تا وقتی که ترد و تیره شوند سرخ می کنند. (از نظر سلامتی هیچ کدام از غذاهای فهرست ما سالم ترین غذاها نیستند اما بدترین هم نیستند)

ساوربراتن (Sauerbraten)

ساوربراتن غذایی است که معمولا در دیدار با پدر بزرگ، مادر بزرگ یا موقعیت های خاص سرو خواهد شد. برای تهیه این غذا شما به تکه های گوشت با کیفیت بالا و زمان زیاد احتیاج خواهید داشت. گوشت در فر قرار داده می گردد و برای مدت زمان طولانی آرام آرام در آب خود می پزد. این نوع طبخ موجب می گردد گوشت ترد و نرم گردد.

راویولی (Maultaschen)

شایع است روزگاری عده ای از راهبان در خلال جشن هایی که اجازه خوردن هیچ نوع گوشتی را نداشتند، اندازهی گوشت را با نوعی خمیر پاستا می پوشاندند تا خداوند آنها را در حال خوردن گوشت نبیند. مهم نیست این داستان درست است یا خیر، اما مطمئن باشید این غذای سوابی خوراک شگفت انگیز دیگری است که در آلمان باید آن را امتحان کنید. راویولی به طور آب پز یا سرخ شده و با انواع گوشت ها و چاشنی ها و حتی سبزیجات سرو خواهد شد.

میت لوف (Leberkäse)

غذای دیگری که از گوشت تهیه خواهد شد میت لوف می باشد. میت لوف معمولا به عنوان میان قول در طول روز سرو شده و به ندرت به عنوان یک وعده غذایی اصلی طبخ خواهد شد. میت لوف نوعی سوسیس است که برای مدت طولانی در فر قرار گرفته، سپس آن را تکه تکه نموده و با خردل و نان سفید حاضر می کنند. این غذا بسیار خوشمزه است؛ البته قول سنگینی محسوب می گردد و در رده غذاهای سالم آلمانی جایی ندارد.

کتلت گوشت گوساله (Schnitzel)

معروف ترین نوع این کتلت، وینرشنیتزل (Wiener Schnitzel) می باشد. برای پخت این غذا تکه ای نازک از گوشت گوساله را با آرد، تخم مرغ و خرده های نان می پوشانند. سپس آن را در روغن یا کره فراوان سرخ می کنند تا طلایی رنگ گردد. در تهیه کتلت گوشت گوساله مخلفات متنوع تری وجود دارند تا کتلت سینه مرغ که فقط به سمتا و بدون شکت پنیر محدود می گردد.

رولدن (Rouladen)

در صورتی که می خواهید خودتان رولدن بپزید، اکیدا توصیه می کنیم که رولدن را از قصابی به طور نیمه آماده تهیه کنید تا انرژی زیادی از شما گرفته نگردد. شما برای پخت رولدن به تکه های نازک گوشت گاو به همراه اندازهی خردل، پیاز، ژامبون و ترشی احتیاج دارید و باید همه را به طور رول در آورده به همراه سس در فر قرار دهید تا چند ساعت خوب پخته گردد. این غذا بسیار لذیذ و خوش طعم است اما برای طبخ آن باید زمان زیادی صرف کنید.

گولاش (Gulasch)

می توان گفت گولاش ابداع آلمانی ها نیست. با این وجود آلمانی ها گولاش را به شیوه خودشان می پزند. شما می توانید دستور اصلی پخت آن را بگیرید و نسبت به سلیقه خود در آن تغییراتی ایجاد کنید. گولاش از تکه های پهن گوشت گاو که به آرامی در سس فراوان پخته شده، درست خواهد شد. شما می توانید این خوراک خوشمزه را به عنوان سوپ یا در کنار غذاهای دیگر مثل اشپاتزل سرو کنید.

منبع: تاپ تراول

به "خوراکی های سنتی آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوراکی های سنتی آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید