اتفاقات شوکه کننده ای که فقط در صحرای ساهارا اتفاق افتاده است!

به گزارش وبلاگ مرکزی، صحرای ساهارا | Sahara desert

صحرای ساهارا از آن دست مناطقی در دنیا است که گاهی رمانتیک و گاهی بسیار خشن است با این حال همواره مساحت 3.5 میلیون مربعی اش همواره مورد توجه بوده، صحرایی که میان 10 کشور گسترده شده است. صحرای ساهارا مطمئنا یکی از خشن ترین مکان های روی زمین است و اگر چه در دل این صحرا 20 دریاچه وجود دارد با این حال فقط آب یکی از آن ها قابل آشامیدن است و باقی آن ها آب شور است. موارد زیر، عواملی هستند که این صحرا را به شدت خاص و منحصر بفرد می نماید که در ادامه می خواهیم به آن ها بپردازیم. همراه خبرنگاران باشید:

اتفاقات شوکه کننده ای که فقط در صحرای ساهارا اتفاق افتاده است!

آب و هوای صحرای ساهارا

بله درست است، صحرای ساهارا همان طور که از یک صحرا انتظار می رود سرد، خالی و مهمان ننواز است! اما همواره هم این طور نیست، برای هزاران سال صحرای ساهارا کاملا سرسبز و نمناک بود، در آن دوران بارش باران های موسمی باعث شد تا مردمان زیادی به این صحرا بروند و آن را به عنوان محلی برای زندگی خود انتخاب نمایند. تا این که بین 7300 تا 5500 سال پیش ناگهان ریزش باران متوقف شد و این منطقه کاملا خشک شد که ریزش باران کمتر و متوقف شدن آن به معنای وجود گیاهان کمتر بود و این چنین بود که اینجا به یک جای خشک و بی آب و علف تبدیل شد.

برف در صحرای ساهارا

تنها چیزی که در زندگی می توان از رخ دادن آن مطمئن بود، مرگ است و البته این که اصلا ممکن نیست در جایی مثل صحرای ساهارا برف ببارد، اما اشتباه نکنید چون این رخ داده است! در دسامبر سال 2016، برای اولین بار در 37 سال گذشته در شهر آین صفرا در الجزایر برف بارید. این شهر در ساهارا قرار گرفته است، با این حال 3537 فوت بالاتر از سطح دریا است. بعد از این که این رخ داد، همه گفتتند چه اتفاق عجیبی، چند تا عکس گرفتند و بعد هم به زندگی شان ادامه دادند.

تا این که در سال 2017، طوفان های برفی در منطقه رخ دادند و دوباره در آن جا برف بارید و در سال 2018 هم دوباره رخ داد و کم کم همه را به شک انداخت که نکند اصلا برف باریدن در صحرای ساهارا امری عادی است! مطمئنا بارش برف در این منطقه به میزان ای نیست که بخواهند پیست اسکی در آن جا باز نمایند با این حال چندین بار رخ دادن چنین واقعه ای باعث شد تا بارش برف در آن کمی عادی تر گردد.

دونده ماراتنی که با خوردن خون در ساهارا زنده ماند

این یکی دقیقا شبیه فیلم ترسناکی است که خیلی ها از تماشا و حتی شنیدن درباره آن واهمه دارند، با این حال این اتفاقی است که واقعا افتاده است و نمی توان هم آن را انکار کرد. یکی از دونده های ماراتن 39 ساله به نام Mauro Prosperi در سال 1994 در یک دوی ماراتن 6 روز در ساهارا گیر افتاد و 4 روز در طوفان شن گیر بود تا این که فهمید که در صحرا کاملا گم شده است و از آن جا که آذوقه ای به همراه نداشت مجبور شد تا خفاش هایی که در صحرا بودند را بکشد، سر آن ها را قطع کند و با خوردن خون آنها خود را زنده و سرپا نگه دارد.

تا حالا قسمت های خوب ماجرا بوده است و اگر ادامه داستان را بخوانید می بینید که هیچ داستانی که تا حالا شنیده اید بدتر و وحشتناک تر از این نمی توانسته بوده باشد. دقت کنید! مائورو می دانست که قرار است مرگ آرام و دردناکی را داشته باشد و به همین دلیل تصمیم گرفت تا مچ دست خود را ببرد تا زودتر بمیرد اما از آن جایی که بدن او دهیدراته شده بود، خونش بسیار غلیظ تر از آن بود که بخواهد به بیرون بپاشد.

دوباره آغاز به راه افتادن کرد، در سر راهش مارها و مارمولک های زیادی را کشت و خام خورد و در آخر هم زنده ماند. تصور کنید که همه این اتفاقات فقط به خاطر یک دوی ماراتن بی فایده بود!

پیدا شدن استخوان های منحصر بفردی از دایناسورها

شاید تا حالا تصورتان این بود که پیدا شدن استخوان های دایناسور فقط در جنگل ها امکان پذیر بود اما دایناسورها در صحرا هم زندگی می نموده اند با این حال دانشمندان توانسته اند استخوان های شگفت انگیزی از دایناسورها در این صحرا پیدا نمایند. البته ساهارا در میلیون ها سال پیش به مانند امروز یک صحرا نبود، جایی استوایی بود که دایناسورها هم در آن زندگی می کردند. با این حال به هر دلیلی که هست، این صحرا امروزه اصلا به عنوان یک مکان زندگی دایناسورها شناخته نمی گردد و پیدا کردن استخوان های دایناسور در آن هم به ندرت بوده است و به همین دلیل هم کشف استخوان یک گونه دایناسور گیاه خوار به نام Mansourasaurus shahi در آن واقعا عجیب بود.

ساهارا گرم ترین نقطه روی زمین است؟

صحرای ساهارا تا حالا چندین بار نامزد گرم ترین منطقه روی زمین شده است! در روز 10 جولای سال 1913، منطقه مشهور دره مرگ در کالیفرنیا به 134 درجه فارنهایت رسید با این حال در سال 1922 لیبی رکورد 136 درجه فانهایت را در صحرای ساهارا زد و این رکورد تا 90 سال همراهش بود.

وجود معدن طلا در صحرای ساهارا

داستان از این قرار است: یکی به طور اتفاقی طلا پیدا کرد و هزاران نفر دیگر هم به همان منطقه رفتند به امید این که آن ها هم بتوانند طلا پیدا نمایند. داریم در خصوص معدنی در ساهارا صحبت می کنیم، که کسی حتی فکرش را هم نمی کرد در چنین جایی بتوان به طلا دست یافت. هیچ کسی دقیقا نمی داند که چطور طلا در قسمت نیجر ساهارا پیدا شد چرا که معمولا چنین داستان هایی همراه با بزرگنمایی است. یکی از داستانها این طور است که شخصی طلا پیدا نموده است چوپان بوده که خیلی اتفاقی توجهش به صخره ای که شکل عجیبی داشته جلب می گردد و بنابراین از دوستش می خواهد تا به او یاری نموده و صخره را شناسایی نمایند. آن ها به تکه فلزی برمی خورند که بعدها متوجه می شوند 1400 دلار ارزش دارد.

منبع: grunge.com

منبع: الی گشت

به "اتفاقات شوکه کننده ای که فقط در صحرای ساهارا اتفاق افتاده است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتفاقات شوکه کننده ای که فقط در صحرای ساهارا اتفاق افتاده است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید