برگزاری جشنواره گل های لاله در کرج، تهران و دیگر شهرهای ایران

به گزارش وبلاگ مرکزی، 7 سال متوالی است که در پارک شهید چمران کرج در فصل بهار جشنواره لاله های بهاری برگزار می شود و افراد زیادی را برای بازدید به سمت خود می کشاند. این جشنواره که به مناسبت فصل بهار برگزار می شود، با ساخت فرشی از گل های زیبای بهاری تبدیل به یکی از جاذبه های فصلی در نیمه نخستین سال در بیشتر نقاط کشور نه تنها در کشور بلکه در بزرگ شهرهایی مثل تهران، تبریز، اصفهان و دیگر شهرهای کشور شده است. جشنواره لاله های کرج در روز 15 فروردین 98 افتتاح و تا 15 اردیبهشت ادامه دارد. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر، با جزئیات خبر افتتاح جشنواره لاله های کرج آشنا شوید.

برگزاری جشنواره گل های لاله در کرج، تهران و دیگر شهرهای ایران

همه چیز درباره خبر افتتاح جشنواره لاله های کرج

این جشنواره برای هفتمین سال پیاپی است در باغ گل این شهر برگزار می گردد، علاقه مندان و گردشگران بسیاری را به سمت خود برای بازدید از این جشنواره می کشاند. این جشنواره که همانطور که گفتیم از 15 فروردین تا 5 اردیبهشت ادامه دارد، در باغ گل های کرج با 250 هزار شاخه گل با تنوع بیش از 48 نوع گل لاله هم اکنون در حال برگزاری است. جشنوراه لاله های کرج تنها نمایشگاه گلی نیست که در ایران و یا حتی در این روزها برگزار می گردد بلکه؛ در شهرهایی همچون شهر اصفهان، تهران، همدان و ارومیه هم برگزار می گردد. باغ گل های کرج دارای وسعت 8 هکتاری است و در پارک شهید چمران کرج قرار گرفته است. به گفته مسئولین برگزاری این جشنواره یکی از اهداف جشنواره لاله های کرج این است که با رویکردی تخصصی و دانش محور و جذب بزرگ ترین تولیدکنندگان این صنعت در سطح کشور محلی مناسب را برای عرضه محصولات متنوعی از گل ها و گیاهان، بذر و صنایع وابسته به وجود بیاورد.

طی سال های گذشته در برگزاری این جشنوراه، فعالیت ها و برنامه های متنوعی نظیر بازدید از فرش گل، برنامه های نمایشی با حضور هنرمندان محبوب کشور، کارگاه های آموزشی، باغ کودک، کارناوال ماشین های عروس، مسابقه عکاسی و برنامه های بسیار مفرح دیگری برای بازدیدکنندگان پیش بینی شده است.

البته درباره بخش های در نظر گرفته شده در جشنوراه لاله های کرج که نام بردیم باید بگوییم که هر بخش نیز متناسب با کارکرد خود، علاقمندان زیادی را به خود جلب نموده و دارای استانداردهای بسیار بالایی نیز می باشد. اولین نمایشگاه گل و گیاه و یا به عبارتی دیگر، جشنواره لاله ها در کرج در سال 1391 برگزار گردید. با توجه به استقبال چشمگیر شهروندان از طیف های مختلف جامعه همچون: اساتید دانشگاه، دانشجویان، مدیران فضای سبز کلان شهرهای کشور و دیگر آحاد جامعه در کنار حضور تولیدکنندگان نامی کشور و بعلاوه پوشش خبری گسترده آن در رسانه های ملی در 2 سال گذشته تاکیدی بر مخاطب پذیری وسیع این رویداد بزرگ در شهر کرج است.

اما از جمله اهداف اصلی این نمایشگاه این است که؛ معرفی باغ گل ها به عنوان یک منطقه گردشگری، ایجاد روحیه ای شاد و با نشاط در مردم و توجه به گل و گیاه از اهداف اصلی برگزاری این جشنواره عنوان شده است.

نکاتی درباره باغ گل های کرج

باغ گل ها که در آن جشنوراه لاله های کرج برگزار می گردد در پارک شهید چمران واقع در منطقه 2 شهرداری کرج با مساحتی بالغ بر 5/36 هکتار در حاشیه رودخانه کرج قرار گرفته است.

کرج WEATHER

پارک چمران، محل برگزاری جشنواره لاله های کرج

این پارک زیبا از جهت شمال به پل تاریخی کرج که امروزه به آن پل حامی می گویند، از جهت شمال شرقی به اراضی خلج آباد، از جهت شرق به حاشیه رودخانه، از جهت غرب به بلوار شهید چمران و از جهت جنوب غربی به میدان امام حسین (ع) و از جنوب به کارگاه قطار شهری محدود می گردد. بعلاوه این پارک به علت به خیابان های مهم و کلیدی از جمله؛ بلوار شهید چمران، میدان شهید سلطانی، بلوار شورا، و دیگر خیابان ها و نزدیکی به اتوبان تهران - کرج به عنوان محلی مناسب برای برگزاری نمایشگاه ها و جشنواره هایی همچون جشنواره لاله های کرج مناسب می باشد.

این پارک به علت تنوع بالا از انواع کاربری موجود در این پارک و نزدیکی آن با رودخانه کرج از لحاظ چشم انداز و آب و هوا، دارای قابلیت های ویژه ای از این نظرها می باشد. در این بوستان سعی شده است طراحی کاشت پارک تا حد امکان متناسب با شرایط اقلیمی منطقه باشد. شما در جشنواره لاله های کرج می توانید در قسمت های مختلف محل برگزاری این جشنوار حضور پیدا کنید. این قسمت ها عبارتند از:

  • تالار گل 2 هزار مترمربعی
  • فرش گل 2700 مترمربعی
  • گلخانه گل هزار مترمربعی
  • رستوران 170 مترمربعی
  • سرویس بهداشتی
  • عکاس خانه سنتی

برای دسترسی به جشنواره لاله های کرج باید به آدرس؛ کرج، میدان امام حسین، پارک شهید چمران، باغ گل ها بروید.

توجه داشته باشید که اگر نمی توانید تا به جشنوراه گل های کرج بروید، می توانید از تاریخ 3 تا 6 اردیبشهت به محل دائمی نمایشگاه های بین المللی اصفهان، 28 فروردین تا 2 اردیبهشت در محل نمایشگاه های بین المللی ارومیه و 2 تا 7 اردیبهشت به نمایشگاه بین المللی همدان، 8 تا 13 اردیبهشت به بوستان تبادل نظر و 9 تا 13 اردیبهشت به نمایشگاه بین المللی تبریز بروید.

منبع: الی گشت

به "برگزاری جشنواره گل های لاله در کرج، تهران و دیگر شهرهای ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری جشنواره گل های لاله در کرج، تهران و دیگر شهرهای ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید