برترین شهر های دانشجویی دنیا کدامند؟

به گزارش وبلاگ مرکزی، نظام رتبه بندی کیواس QS برترین شهر های دانشجویی در سال 2024 را معرفی نموده است. این رتبه بندی نسخه یازدهم برترین شهر های دانشجویی است که این نظام رتبه بندی منتشر می نماید.

برترین شهر های دانشجویی دنیا کدامند؟

به گزارش باشگاه وبلاگ مرکزی، در سال 2024 تعداد 160 شهر رتبه بندی شده اند. سال گذشته 140 شهر مورد آنالیز بودند.

لندن بار دیگر جایگاه اول را به خود اختصاص داده، در واقع این شهر به عنوان یک مقصد پیشرو برای تحصیل در دنیا معرفی شده است.

1) لندن

2) توکیو

3) سئول

4) ملبورن

5) مونیخ

6) پاریس

7) سیدنی

8) برلین

9) زوریخ

10) بوستون

عواملی که هنگام معین رتبه بندی برترین شهر های دانشجویی نظام کیواس (QS) در نظر گرفته می شوند و وزن برابر 16.67 درصد به آن ها داده می گردد عبارتند از:

ترکیب دانشجویی: ترکیب دانشجویی یک شهر مانند تنوع در محوطه دانشگاه، هم به طور کلی و هم از دیدگاه بین المللی ارزیابی می نماید.

مطلوبیت: با طیف گسترده ای از مجموعه داده ها، برای نشان دادن مقدار مطلوبیت یک مقصد در کل، از ایمنی گرفته تا آلودگی استفاده می گردد.

فعالیت کارفرما: در این شاخص، دو عامل در نظر گرفته شده است که از رتبه بندی اشتغال فارغ التحصیلان کیواس (QS) به دست می آید و آنالیز می نماید که کدام شهر ها بیشترین زمینه های شغلی برای فارغ التحصیلان را دارند.

ارزان بودن: از شهریه گرفته تا هزینه زندگی، شاخص ارزان بودن مقدار ارزان بودن یک شهر را برای دانشجویان آینده نگر و خانواده های آن ها میزان گیری می نماید.

نظر دانشجو: با استفاده از یافته های نظرسنجی سالانه دانشجویان بین المللی، دیدگاه هایی را که دانش آموزان در خصوص تجربه تحصیل در خارج از کشور دارند در این شاخص استفاده می گردد.

لندن برای یک سال دیگر در رتبه اول به جای مانده است و به ترتیب در نظر دانشجو (98.4) و رتبه بندی دانشگاه های دنیای (94.9) رتبه دوم را کسب نموده است.

ملبورن، بالاترین رتبه در استرالیا، با امتیاز 98.4 در نظر دانشجو دومین امتیاز برتر و در ترکیب با 98.6 امتیاز سومین رتبه برتر را کسب کرد. این شهر در سال 2023، به عنوان ارزان ترین شهر در بین 10 شهر برتر رتبه بندی شده بود.

توکیو سومین امتیاز برتر دنیا در شاخص رتبه بندی دانشگاه های دنیای (90.1) و چهارم در دنیا برای فعالیت کارفرما (95.9) را به دست آورد و از رتبه هفتم به رتبه دوم در رتبه بندی برترین شهر های دانشجویی QS صعود کرد.

سال جاری، توکیو بالاترین پیشرفت را در بین سه شهر رتبه بندی شده ژاپنی (از جمله اوزاکا و ناگویا) دارد، این تا حد زیادی به بازخورد بهبود یافته از دانش آموزان فعلی و سابق در خصوص تجربه آن ها به عنوان یک مکان تحصیلی نسبت داده می گردد و 10 پله در شاخص نظر دانشجو صعود می نماید.

میامی (رتبه 99) و رم (رتبه 56) هم پیشرفت قابل توجهی داشته اند. پیشرفت میامی با 21 رتبه و رم با 18 رتبه به علت پیشرفت آن ها در شاخص فعالیت کارفرما است.

مادرید و اوکلند عملکرد استثنایی داشته اند و به ترتیب از جایگاه های 44 و 27 در سال گذشته به 37 و 29 در رده بندی برترین شهر های دانشجویی QS در سال 2024 جهش نموده اند.

آنالیز های نظام رتبه بندی کیواس (QS) نشان می دهد: اولویت دانش آموزان در خصوص پنج عامل مهم آن ها در انتخاب یک کشور یا شهر برای تحصیلات دانشگاهی فضای امن و دلپذیر برای دانشجویان بین المللی (79 درصد)، تدریس با کیفیت بالا (63 درصد)، معروفیت خوب برای تحصیل (57 درصد)، سبک زندگی و فرصت فراغت خوب (57 درصد) و هزینه زندگی 5 درصد بوده است.

منبع: فرارو

به "برترین شهر های دانشجویی دنیا کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین شهر های دانشجویی دنیا کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید