چگونه آیفون ریفربیش شده (Refurbished) را تشخیص دهیم؟

به گزارش وبلاگ مرکزی، بسیاری از کاربران با مفهوم آیفون ریفربیش شده (Refurbished) که از آن ها تحت عنوان آیفون های رفرش یا ریپک شده هم یاد می گردد، آشنایی دارند. اما برای افرادی که با این مدل آیفون ها آشنایی ندارند، در ادامه به این مفهوم می پردازیم و سپس نحوه تشخیص مدل های آیفون ریفربیش شده را شرح می دهیم.

چگونه آیفون ریفربیش شده (Refurbished) را تشخیص دهیم؟

آیفون ریفربیش شده چیست؟

آیفون ریفربیش شده به زبان ساده به آیفون های دارای مسائل فنی گفته می گردد که بعد از بازگشت به نمایندگی های شرکت اپل و رفع شدن مشکل موردنظر، بار دیگر راهی بازار شده اند. اپل مانند دیگر محصولات این شرکت، در خصوص این مدل گوشی ها هم استانداردهای سختگیرانه ای دارد تا آیفون های ریفربیش شده به وسیله متخصصان این شرکت، بدون مشکل خاصی به دست خریداران برسند.

در بعضی منابع آمده که آیفون های ریفربیش شده ممکن است خط و خش داشته باشند. واقعیت این است که اگر این آیفون ها به وسیله خود اپل ریفربیش شده باشند، پس از بدنه کاملا نو و بدون هیچگونه خط و خش بهره می برند. اما در این میان شرکت ها و افراد زیادی در سرتاسر دنیا هستند که آیفون های مشکل دار را تعمیر می نمایند و آن ها را به عنوان آیفون های نو به فروش می رسانند. برای این دسته از آیفون ها، اپل درجه بندی A و B را ارائه می دهد که آیفون های مبتنی بر درجه A کیفیت بسیار بالایی دارند ولی مدل های دارای درجه B ممکن است دارای خط و خش باشند. البته بعضی از این مدل ها هم بدون دریافت مجوز از اپل، به فروش می رسند.

طبیعتا مدل های ریفربیش شده به علت قیمت پایین تری که نسبت به مدل های اصلی دارند، مورد توجه زیادی قرار می گیرند. اما متاسفانه در بازار ایران، بسیاری از این مدل ها را به عنوان مدل های نو به فروش می رسانند. بنابراین اگر نگران این موضوع هستید، می توانید به سادگی چنین چیزی را آنالیز کنید.

چگونه آیفون ریفربیش شده را تشخیص دهیم؟

اول از همه راهی بخش تنظیمات آیفون شوید و در قسمت General روی About ضربه بزنید.

در این قسمت، اطلاعات مهمی در خصوص آیفون به نمایش در می آید. در این میان با با شماره مدل گوشی کار داریم.

  • اگر شماره مدل با M شروع شده، پس یک مدل نو خریداری نموده اید.
  • اگر شماره مدل با F شروع شده، پس به وسیله اپل یا یکی از اپراتورهای مخابراتی رفربیش شده است.
  • اگر شماره مدل با P شروع شده، پس یک مدل شخصی سازی شده با حکاکی خریداری نموده اید.
  • اگر شماره مدل با N شروع شده، پس یک مدل جایگزین برای آیفون خراب است که اپل آن را ارائه نموده.

متاسفانه همانطور که کمی بالاتر گفتیم، بعضی از آیفون ها به وسیله شرکت ها و افراد مختلف ریفربیش می شوند و هیچ مجوز خاصی هم از اپل دریافت نمی نمایند. برای این مدل از آیفون ها، برای آنالیز اینکه گوشی دست دوم هست یا نه، باید به این سایت سر بزنید و شماره سریال را وارد کنید که ببینید آیا قبلا فعال شده یا نه. البته با توجه به محدودیت های بازار ایران، فعال بودن گوشی لزوما به معنای دست دوم بودن آیفون موردنظر نیست اما در هر صورت راه حل مناسبی برای آنالیز این موضوع محسوب می گردد.

منبع: HowToGeek

منبع: دیجیکالا مگ

به "چگونه آیفون ریفربیش شده (Refurbished) را تشخیص دهیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه آیفون ریفربیش شده (Refurbished) را تشخیص دهیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید