25 بازی برتر اندروید که کمتر از 25 مگابایت حجم دارند

به گزارش وبلاگ مرکزی، دنیای گیمینگ روی موبایل به شدت در حال توسعه است و ما شاهد عناوین بسیار بزرگ روی این پلتفرم هستیم. به همین علت اگر شما قصد بازی کردن روی موبایل را داشته باشید، انتخاب های شما بسیار زیاد هستند. تنوع این عناوین هم بسیار زیاد است. به این شکل که ما با بازی های بسیار سنگین و گسترده مثل کال آو دیوتی موبایل (Call of Duty Mobile) روبرو هستیم، تا عناوین ساده و آرکید مثل پیکس هاپ (Pix Hop).

25 بازی برتر اندروید که کمتر از 25 مگابایت حجم دارند

با گذشت زمان و عرضه گوشی های موبایل با حجم حافظه های بیشتر بحث کمبود آن کمتر مطرح شد. با این حال بسیاری از افراد همچنان این مشکل را دارند یا اینکه نمی خواهند بخش زیادی از حافظه گوشی موبایل خود را صرف بازی بنمایند. به علت همین افراد است که همچنان بازار ساخت عناوین سبک و با حجم کم داغ بوده و این عناوین هواداران خود را دارند.

قسمت جالب اینجاست که برخلاف آنچه که به نظر می رسد، تنوع بازی های سبک بسیار زیاد است. یعنی ما شاهد عناوین اکشن، پازلی، رترو و موارد دیگر در این بخش هستیم. حال اگر شما بخواهید یک بازی سبک را حجم کم را دانلود کنید، برترین موارد کدامند؟ در این متن ما با در نظر گرفتن سبک هر بازی برای شما 25 مورد را انتخاب کردیم که کمتر از 25 مگابایت حجم دارند. پس با ما همراه باشید.

برترین عناوین سبک رترو و قدیمی

اگر بخواهید به سراغ عناوین سبک بروید، بازی هایی که سبک رترو و قدیمی دارند جزو برترین انتخاب ها هستند. این عناوین به علت سبک گرافیکی ای که دارند حتی اگر خیلی هم گسترده باشند، حجم زیادی اشغال ننموده و یک انتخاب بسیار خوب در بخش بازی های سبک هستند.

هاپنهلم (Hoppenhelm)

شرکت سازنده: BUN GUN

سال عرضه: 2022

بازی هاپنهلم یک عنوان بسیار شیرین در سبک آرکید و قدیمی است. شما در این بازی در نقش یک شوالیه به نام هاپنهلم هستید که در سیاهچال قصر خود گم شده است. هدف اصلی شما این است که کوشش کنید خود را از این شرایط نجات داده و به قلعه باز شد. بازی دارای حالت پلتفرمینگ بوده و دارای مجذوب نمایندهیت خاصی است. همینطور اینکه دارای عناصر روگ لایک (Rogue Like) بوده که آن را به شدت مجذوب نماینده نموده است. البته باید دقت کنید که بازی هاپنهلم یک عنوان راحت نیست. نکته جالب اینجاست که با وجود حجم کم محتوای این بازی بسیار زیاد است. برای مثال شما چندین کرکتر مختلف دارید که می توانید با استفاده از آن ها بازی را به اتمام برسانید.

اسلیثر (Slither.io)

شرکت سازنده: Steve Howse

سال عرضه: 2016

یکی دیگر از عناوینی که حالت رترو داشته و بسیار سبک است بازی اسلیثر است. عنوانی که شبیه به بازی Snake قدیمی است که روی گوشی های نوکیا وجود داشت. بازی در ابتدا بسیار راحت به نظر می رسد اما اینگونه نیست. در اسلیثر شما در نقش یک کرم کوچک هستید و باید کوشش کنید آن را در مسیر راهنمایی کنید. نکته اینجاست که با خوردن گلوله های موجود در بازی طول کرم شما بیشتر شده و کنترل کردن آن سختتر می گردد. چیزی که این بازی را جالب می نماید حضور کرم های دیگر است که اگر از شما بزرگ تر باشند می توانند شما را از بین ببرند. به این شکل که اگر سر شما به آن کرم برخورد کند شما از بین خواهید رفت. اگر آن کرم نیز به شما برخورد کند از بین خواهد رفت و شما می توانید به جای مانده های آن را بخورید. بازی دارای دو حالت مختلف است که شما می توانید هم به صورت آنلاین و هم به صورت آفلاین آن را تجربه کنید.

پیکس هاپ (Pix Hop)

شرکت سازنده: BNOO Games

سال عرضه: 2016

اگر شما در پی یک بازی بسیار آرام بخش روی پلتفرم موبایل هستید، بازی پیکس هاپ یک گزینه بسیار خوب است. این بازی در سبک پلتفرمر بوده و شما باید کرکتر خود را در مسیر خاصر عبور دهید. در این بازی هدف شما این است که از یک پلتفرم به سمت دیگری پریده و به مسیر خود ادامه دهید. مانند بسیاری از بازی های دیگر، پیکس هاپ نیز در سبک بدون سرانجام بوده که در صورت باخت شما دوباره به ابتدای بازی باز می شد. به صور کلی این بازی بسیار ساده است و برای اینکه شما بخواهید زمان کوتاهی را صرف آن کنید مناسب است. همینطور اینکه حجم بسیار کمی داشته و به شدت مجذوب نماینده است.

قهرمان تانک (Tank Hero)

شرکت سازنده: Clapfoot inc

سال عرضه: 2013

بازی قهرمان تانک از عناوین نسبتاً قدیمی در این فهرست است و سابقه بسیار خوبی در جهانی گیمینگ روی موبایل دارد. شما در این بازی کنترل یک تانک کوچک را بر عهده گرفته و باید با تانک های دیگر مبارزه کنید. در این بازی 120 مرحله مختلف وجود داشته که این 120 مرحله در 3 منطقه مختلف پخش شده اند. برخلاف آنچه که انتظار می رود بازی قهرمان تانک یک عنوان سریع، دقیق و بسیار متنوع است که با وجود حجم کم محتوای بسیار زیادی دارد. هوش مصنوعی بازی کوشش زیادی برای شکست دادن شما می نماید و همین باعث می گردد بازی بسیار هیجان انگیز و مجذوب نماینده باشد. کنترل های بازی نیز به شکلی طراحی شده اند که تجربه آن را روی صفحه نمایش کوچک سخت نمی نمایند.

بریک گیم (Brick Game)

شرکت سازنده: Perseus Games

سال عرضه: 2020

آیا کنسول های قدیمی همراه را به یاد دارید؟ بازی بریک گیم در اصل یک شبیه سازی کامل از آن کنسول ها است. اگر شما در پی پیچیدگی بازی های امروزی نیستید، بازی بریک گیم یک عنوان بسیار خوب برای شما است. در اصل این بازی یک مجموعه بوده که عناوین بسیار زیادی را در خود دارد. به همین علت حس کاملاً نوستالژی را به کاربران انتقال داده و حتی از لحاظ صدایی نیز دارای موزیک های قدیمی است. در بازی بریک گیم 19 عنوان دیگر وجود دارد که کاربر می تواند هر کدام را انتخاب نموده و تجربه کند. نکته جالب اینجاست که این بازی کمتر از 25 مگابایت حجم داشته و نزدیک به 19 عنوان دارد. این نشان می دهد که عناوین قدیمی تا چه حد سبک و کم حجم بودند.

برترین عناوین کم حجم پازلی

قطعاً در میان عناوین کم حجم یکی از برترین انتخاب ها می تواند بازی های پازلی باشد. عناوینی که در عین کم حجم و طراحی ساده، بسیار پیچیده بوده و اتمام آن ها احتیاج به وقت و فکر زیادی دارد. نکته مثبت اینجاست که عناوین پازلی تنوع بسیار زیادی دارند و موارد کم حجم بسیار خوبی نیز میان آن ها وجود دارد.

مکوراما (Mekorama)

شرکت سازنده: Ratalaika Games

سال عرضه: 2016

اگر شما از هواداران بازی های پازلی باشید، حتماً بازی عنوان مکوراما را تجربه کنید. مکوراما یک بازی سخت و در عین حال بسیا مجذوب نماینده است که شما در آن کنترل یک روبات را در دست دارید. نکته اینجاست که پازل های این بازی 3 بعدی هستند و کمی آن را سختتر از عناوین پازلی دیگر می نمایند. اگر شما بازی مانیومنت ولی (Monument Valley) را به یاد داشته باشید، مکوراما نیز یک عنوان نزدیک به آن است. نکته جالب در خصوص مکوراما این است که با وجود ظاهر ساده، یک تجربه بسیار جالب و در عین حال پیچیده را به کاربران ارائه می دهد. نکته جالب اینجاست که شما می توانید پازل های خود را در بازی طراحی نموده و آن را با بازیکنان دیگر به اشتراک بگذارید. همینطور اینکه این بازی به طور الزامی احتیاجی به اینترنت ندارد و همین یک نکته بسیار مثبت با توجه به شرایط اینترنت ایران به شمار میرود.

فلو فری (Flow Free)

شرکت سازنده: Big Duck Games

سال عرضه: 2012

بازی فلو فری از عناوین قدیمی و بسیار محبوب جهانی بازی های پازلی است. این بازی به شدت اعتیاد آور بوده و چارچوب بسیار ساده ای دارد. شما باید دو نقطه را به یکدیگر متصل کنید و از طرفی باید از تمامی مربع های موجود در صفحه عبور کنید. بازی فلو فری برخلاف تصور بسیار گسترده است و نزدیک به 2500 مرحله مختلف دارد. به همین علت اتمام آن کار راحتی نیست و احتیاج به کوشش زیادی دارد. در کنار بازی اصلی چندین حالت مختلف مثل حالت زمانی و موارد دیگر هم وجود دارند که تنوع را در بازی زیاد می نمایند. نکته جالب اینجاست که فلو فری حجم بسیار کمی داشته و با این حال یک عنوان به شدت گسترده است.

2048

شرکت سازنده: Solebon

سال عرضه: 2014

بازی 2048 یکی از عناوینی است که توانست محبوبیت بسیار زیادی در سال 2014 کسب کند. این بازی برای دوست دارن عدد و رقم ساخته شده و یکی از عناوین بسیار جالب و فکری است. در این بازی شما باید دو مربع که دارای عدد مشابه هستند را به یکدیگر بکوبید تا در هم ضرب شده و به عدد بالاتری برسند. تمامی این اعداد توانی از عدد 2 بوده که به خودی خود مجذوب نمایندهیت خاصی دارد. هدف شما این است که به عدد 2048 برسید اما این بازی از این رقم هم بالاتر می رود. باخت شما زمانی است که کل فضای بازی اشغال شده و شما جایی برای حرکت مربع ها ندارید. به طور کلی بازی بسیار ساده بوده و همین باعث شده فضای بسیار کمی روی دستگاه شما اشغال کند.

اینفینیتی لوپ (Infinity Loop)

شرکت سازنده: Infinity Games

سال عرضه: 2016

بازی اینفینیتی لوپ یک عنوان بسیار چالش برانگیز و در عین حال زیبا است. نکته اصلی در خصوص این بازی این است که از چشم شما به شدت استفاده نموده و احتیاج به دقت زیادی دارد. در کنار آن شرکت سازنده کوشش نموده تا بازی اینفینتی لوپ یک عنوان آرام بخش باشد و به همین علت موسیقی داخل آن بسیار آرام است. بازی به طور کلی بسیار راحت است. شما باید کوشش کنید که یک حلقه کامل را بسازید و قسمت های مختلف شکل هر مرحله را تغییر دهید. زمانی که شما کمی در بازی پیش بروید به مراحل سخت آن خواهید رسید و با ایفینیتی لوپ واقعی روبرو خواهید شد. نکته جالب اینجاست که این بازی سرانجام ندارد. یعنی شرکت سازنده طوری آن را طراحی نموده که مراحل آن بی شمار بوده و شما هرگز نباید نگران تمام شدن بازی باشید.

ربات گربه می خواهد (Robot Wants Kitty)

شرکت سازنده: Hamumu Software

سال عرضه: 2011

بازی ربات گربه می خواهد یک عنوان بسیار ساده و شیرین است که هر کسی از تجربه آن لذت می ّرد. این بازی در اصل یک پلتفرمر است که شما در نقش یک ربات تنها بازی می کنید. این ربات در کوشش است تا تنهایی خود را با یافتن یک گربه جبران کند و همین باعث شده داستان بازی جالب باشد. هدف شما این است که به این ربات در رسیدن به گربه دوست داشتنی داخل بازی یاری کنید. حال هرچه شما بیشتر در این بازی پیش بروید مراحل سخت تر و سخت تر می گردد که باعث می گردد رسیدن به گربه کمی سخت گردد. با این حال مراحل بازی احتیاج به فکر و عکس العمل خوبی دارد که باعث می گردد ربات گربه می خواهد یک عنوان پازلی خوب با حجم کم باشد.

برترین بازی های ریسینگ کم حجم

بازی های ریسینگ همواره هواداران بسیار زیادی در میان گیمرها داشتند و سابقه بسیار زیادی هم در جهانی گیمینگ دارند. به همین علت طبیعی است که در میان عناوین کم حجم هم ما شاهد حضور این بازی ها باشیم. نکته جالب اینجاست که برخلاف تصور عناوین ریسینگ بسیار زیادی با حجم کم وجود دارند و نکته اصلی میان آن ها این است که حالت قدیمی و رترو دارند.

اسکای فایتر 3 بعدی (Sky Fighter 3D)

شرکت سازنده: Doodie Mobile

سال عرضه: 2022

برخلاف تصور بازی اسکای فایتر یک عنوان نسبتاً نو است. این بازی شما را در سکوی خلبانی یک هواپیمای جنگی گذاشته و شما باید با هواپیماها و کشتی های مختلف مبارزه کنید. نکته اصلی در خصوص این بازی این است که حجم بسیار کمی داشته و با این حال محتوای بسیار زیادی در اختیار کابران قرار می دهد. از طرفی بازی به طور کامل آفلاین بوده که در زمانی که شما احتیاج به یک استراحت از کار یا تحصیل دارید، بسیار مناسب است. بازی اسکای فایتر دارای 48 مرحله مختلف بوده و نزدیک به 20 هواپیمای مختلف دارد. همینطور اینکه گیم پلی بازی بسیار مجذوب نماینده و هیجانی است که باعث می گردد اسکای فایتر یک انتخاب بسیار خوب برای هواداران گیمینگ روی موبایل باشد.

دد اِهد (Dead Ahead)

شرکت سازنده: Mobirate

سال عرضه: 2017

بازی دد اهد یکی از عناوین عجیب در سبک ریسینگ است. این بازی به نوعی ریسینگ را با عناوین بدون سرانجام مخلوط نموده و یک عنوان بسیار جالب را بوجود آورده است. بازی در جهانی 8 بیتی جریان دارد و جهان در حال نابودی به وسیله زامبی ها است. حال شماباید کوشش کنید تا از زامبی ها فرار نموده و به موانع برخورد نکنید. از طرفی شما توانایی ارتقاء موارد مختلف را در این بازی داشته که آن را چندین برابر مجذوب نماینده می نماید. 8 بیتی بودن این بازی باعث شده تا حجم بسیار کمی داشته باشد و از طرفی محتوای زیادی در آن وجود داشته باشد. زامبی های داخل بازی نیز بسیار بامزه طراحی شدند و دد اهد یک تجربه بسیار لذت بخش برای کاربران است.

مسابقه دهنده دیوانه سه بعدی (Crazy Racer 3D)

شرکت سازنده: VascoGames

سال عرضه: 2018

اگر شما در پی هیجان هستید، بازی مسابقه دهنده دیوانه مخصوص شما است. این بازی برخلاف تصور بسیار هیجان انگیز بوده و تجربه رانندگی بسیار خوبی را به کاربران ارائه می دهد. در این بازی نزدیک به 24 مسیر مختلف به همراه 3 حالت بازی و 6 ماشین مختلف وجود دارد. همینطور اینکه همه ماشین ها قابلیت شخصی سازی بسیار زیاد داشته و کاربران می توانند ماشین های خود را به طور کامل به چیزی که می خواهند تبدیل نمایند. گرافیک بازی چندان بالا نیست با این حال یک نکته مثبت به شمار میرود. به علت اینکه حجم بازی کم شده و محتوای آن نیز بسیار زیاد است. در میانه راه نیز موارد مختلف وجود دارند که باعث می شوند هیجان بازی چندین برابر گردد.

مسابقه موتور واقعی (Real Bike Racing)

شرکت سازنده: Italic Games

سال عرضه: 2017

حال اگر شما راندن موتور را به رانندگی با ماشین ترجیح می دهید، این بازی برای شما است. بازی دارای 10 موتور مختلف بوده و چندین مسیر مختلف نیز در بازی وجود دارد. همینطور اینکه شما توانایی شخصی سازی موتورها را نیز تا حدی دارید که تنوع را در بازی بسیار زیاد می نماید. کنترل های بازی نسبتاً راحت بوده و مسابقه موتور واقعی یک شگرد خاص دارد. شما می توانید این بازی را با هدست های واقعیت مجازی تجربه کنید که به نوبه خود تجربه بسیار مجذوب نمایندهی است. بازی از لحاظ گرافیکی نسبتاً خوب بوده با این حال حجم بسیار کمی هم دارد. همین موضوع باعث شده تا ارزش تجربه کردن را داشته باشد.

دکتر رانندگی 2 (Dr. Driving 2)

شرکت سازنده: SUD Inc

سال عرضه: 2023

رانندگی همواره در خصوص سرعت و هیجان نیست و بیشتر اوقات شما باید طبق قوانین و صحیح رانندگی کنید. بازی دکتر رانندگی دقیقاً در خصوص همین موضوع است. این بازی یک شبیه ساز رانندگی بوده که دنباله دکتر رانندگی 1 است. این بازی نسبت به گذشته بسیار بزرگ تر و پیچیده تر شده اما همچنان کمتر از 500 مگابایت حجم دارد. بازی دکتر رانندگی 2 نسبت به عنوان قبلی از لحاظ گرافیکی نیز بسیار بهتر شده است. همینطور اینکه مراحل بازی سختتر شده که باعث می گردد بازی هیجان جالبی پیدا کند. نکته جالب اینجاست که در این بازی حالت آنلاین هم وجود دارد که تنوع را در آن افزایش داده است. همینطور اینکه شرکت سازنده به علت اینکه دکتر رانندگی 2 یک شبیه ساز رانندگی است، کنترل های این بازی بسیار دقیق بوده و طراحی گیم پلی نیز منحصر به فرد است.

برترین بازی شوتر و اکشن با حجم کم

بحث عناوین شوتر و اکشن سال های سال است که در جهانی گیمینگ وجود داشته و یک فاکتور اصلی در این زمینه است. حال اگر شما به این سبک بازی علاقه داشته باشید، موارد بسیار خوبی با حجم کم وجود دارد. مواردی که نه تنها گیم پلی مجذوب نمایندهی داشته بلکه گسترده بوده و گرافیک خوبی هم دارد.

مدرن اسنایپر (Modern Sniper)

شرکت سازنده: Candy Mobile

سال عرضه: 2015

اگر شما از بازی های شوتر خوشتان می آید، بازی مدرن اسنایپر می تواند یک گزینه بسیار خوب باشد. همینطور اینکه احتیاج به حجم زیادی برای نصب کردن ندارد. این موضوع برخلاف بیشتر عناوین محبوب شوتر مثل فورتنایت (Fortnite) و پابجی (PUBG) است. برای یک عنوان با این حجم کم، بازی مدرن اسنایپر گرافیک بسیار خوبی داشته و تعداد سلاح ها نیز بسیار زیاد است. همینطور اینکه نزدیک به 50 مرحله و مأموریت مختلف در این بازی وجود داشته که اسنایپر مدرن را به یک عنوان بسیار متنوع تبدیل نموده است. مدرن اسنایپر 6 نقشه مختلف دارد که مأموریت ها در نقشه پخش شده و کاربر باید از میان آن ها یکی را انتخاب کند. کنترل بازی نیز چندان سخت نیست و بعد از چند مرحله کوتاه شما تسلط خوبی روی بازی پیدا خواهید کرد.

دوم (Doom)

شرکت سازنده: Bethesda

سال عرضه: 2018

نمی توان در خصوص عناوین شوتر صحبت کرد و اشاره ای به بازی دوم نکرد. دوم سابقه بسیار زیادی در جهانی گیمینگ داشته و یکی از قدیمی ترین عناوین سبک شوتر است. به همین علت حضور آن روی پلتفرم موبایل برای افرادی که در پی نوستالژی هستند، بسیار لذت بخش است. دوم در خصوص زمانی است که دانشمندان یک راه میان زمین و مریخ پیدا می نمایند و موجودات مریخی به زمین حمله می نمایند. حال نوبت کرکتر اصلی دوم است که جهان را نجات داده و تمامی دشمنان را از بین ببرد. عناوین دوم بسیار خشن بوده و در عین حال با کیفیت هستند. دوم 1 به علت گرافیک بسیار ساده ای که دارد، حجم کمی داشته و در عین حال محتوای بسیار زیادی دارد. پس کاربران می توانند ساعت ها در آن غرق شده و مروری بر خاطرات خود بنمایند.

حمله ربات سه بعدی (Robot Strike 3D)

شرکت سازنده: Words Mobile

سال عرضه: 2020

در بازی حمله ربات 3 بعدی شما در نقش تعدادی ربات مخصوص مبارزه هستید که باید دشمنان را از بین ببرید. این بازی دارای 60 مرحله مختلف بوده و با توجه به حجم بازی، جزئیات آن بسیار زیاد است. تنوع ربات ها نیز در این بازی زیاد بوده و ما شاهد 20 نوع ربات مختلف در آن هستیم. همینطور اینکه قابلیت ارتقاء و شخصی سازی هرکدام نیز وجود دارد که باعث شده بازی حمله ربات سه بعدی یکی از عناوین بسیار خوب باشد. نکته کلیدی در خصوص ربات سه بعدی این است که در این بازی شما باید دائم در حال حرکت باشید. دشمنان شما در پی شما بوده و اینکه چگونه آن ها را نابود می کنید به طور کامل به استراتژی و عملکرد شما بستگی دارد.

نینجای شیطانی 2 (Devil Ninja 2)

شرکت سازنده: Droid Studios

سال عرضه: 2012

بازی نینجای شیطانی 2 یکی از عناوین بسیار قدیمی روی فروشگاه پلی استور (Play Store) بوده و سابقه بسیار خوبی دارد. این بازی آنقدر با کیفیت است که نمی شد آن را از این فهرست حذف کرد. نینجای شیطانی 2 دارای اکشن بسیار زیادی است و شما به طور دائم باید مراقب اطراف خود باشید. این بازی سبک رترو و قدیمی داشته که همین موضوع باعث حجم کم و مجذوب نماینده شدن آن شده است. شما در نقش یک نینجا هستید و باید کوشش کنید دشمنان خود را از بین ببرید. هدف شما رسیدن به رئیس این دشمنان است و در میان راه نیز مأموریت های مختلف وجود دارد. بازی از سال 2017 دیگر به روزرسانی نوی دریافت نکرد ولی همچنان روی دستگاه های مختلف کار می نماید.

برترین بازی استراتژی کم حجم موبایل

قطعاً با توجه به 25 مگابایت محدودیت حجم شما نمی توانید یک بازی کامل استراتژی را دریافت کنید. با این حال عناوین استراتژی کم حجم موبایل حالت بسیار خاصی داشته و تجربه عجیبی را به کاربر ارائه می دهند. تجربه ای که در عین سادگی احتیاج به تفکر بسیار زیادی دارد.

مگیوم (Magium)

شرکت سازنده: Magium Games

سال عرضه: 2018

بسیاری از افراد با بازی سیاهچال و اژدها (Dungeons and Dragons) آشنایی دارند. یک بازی رو میزی که حالت نقش آفرینی داشته و هواداران بسیار زیادی میان نوجوانان دارد. حال مگیوم همین بازی است که به صورت متن روی موبایل شما آمده است. بازی به شکل یک داستان به شما ارائه می گردد و دنباله آن را شما باید معین کنید. هر تصمیم شما در روند داستانی اثر گذاشته و بازی نیز در این مورد بسیار هوشمند عمل می نماید. یعنی شما می توانید از نهایت خلاقیت خود برای اتمام آن استفاده نموده و داستان را به شکلی که دوست دارید تغییر دهید. نکته اصلی اینجاست که برای تجربه این بازی شما باید حوصله زیادی داشته و علاقه شدیدی به خواندن داشته باشید.

سیدشیپ (Seedship)

شرکت سازنده: John Ayliff

سال عرضه: 2021

یکی دیگر از عناوین متنی و بسیار زیبا سیدشیپ است. اگر شما از هواداران عناوین علمی تخیلی هستید، باید این بازی را تجربه کنید. سید شیپ در خصوص یک سفینه فضایی است که شما مسئول آن هستید. شما در حال گشت و گذار در فضا بوده تا سیاره قابل زندگی بعدی را پیدا کنید. جهانی بازی به میزان خلاقیت شما است و سرانجام ندارد. پس شما فرصت این را دارید تا از نهایت خلاقیت خود برای ادامه بازی استفاده نموده و داستان را به شکلی که دوست دارید ادامه دهید. در این بازی سرنوشت انسان ها در دستان شما بوده و این مسئولیت شما است که بشریت را نجات دهید. بازی بسیار مجذوب نماینده بوده و گیم پلی جالبی دارد. از طرفی اطلاعات سفینه نیز در اختیار شما قرار گرفته که بازی را بیشتر به یک عنوان نقش آفرینی نزدیک می نماید.

شطرنج (Chess)

شرکت سازنده: Chess.com

سال عرضه: 2016

شاید بتوان گفت که برترین بازی استراتژیک تاریخ که سابقه بسیار زیادی هم دارد، شطرنج است. این بازی سال های سال در جهان وجود داشته و حال به جهانی گوشی های موبایل آمده است. نکته اصلی در خصوص شطرنج این است که شانس به هیچ عنوان در آن دخیل نیست. به همین علت بازیکنان باید با فکر و تمرکز وارد شطرنج شده و کوشش نمایند که در این بازی پیروز شوند. حجم بازی شطرنج بسیار کم است، گیم پلی آن نیز چندان متنوع نیست اما چیزی که آن را زیبا نموده، نهایت فکری بودن و اصالت آن است. بازی شطرنج روی هر دستگاهی قابل تجربه است و همین موضوع باعث شده هواداران بسیار زیادی در سرتاسر جهان داشته باشد.

شلیک حباب دلوکس (Shoot Bubbles Deluxe)

شرکت سازنده: Kiwi Mobile

سال عرضه: 2012

شلیک حباب دلوکس یکی از محبوب ترین عناوین استراتژی در جهانی گیمینگ روی موبایل است. این بازی بیش از 10 سال سابقه داشته و همین موضوع باعث شده تجربه بسیار خوبی داشته باشد. بازی در کنار مجذوب نماینده بودن احتیاج به استراتژی زیادی برای تجربه دارد و شما باید در خصوص هر شلیک خود فکر کنید. از طرفی بازی بسیار کوتاه بوده در زمان هایی که شما منتظر چیزی هستید یا فقط می [واهید زمان بگذرد، یکی از برترین گزینه ها است. شلیک حباب دلوکس 300 مرحله مختلف دارد که این تنوع در این حجم کم بسیار جالب است گیم پلی بازی نیز بسیار راحت است. شما باید به سمتی که می خواهید اشاره نموده تا توپ به آن سمت شلیک گردد. این توپ ها باید باهم همرنگ باشند تا ترکیده و مانع از رسیدن مجموعه توپ ها به سرانجامی مسیر گردد.

برترین بازی های کریکت کم حجم

بازی کریکت (Cricket) یکی از بازی های فیزیکی محبوب است. چارچوب بازی نیز نسبتاً راحت است. به سمت بازیکن اصلی یک توپ پرتاب شده و این فرد باید کوشش کند با استفاده از یک چوب پارو مانند به آن ضربه بزند. حال این بازی به خودی خود شاید چندان شناخته شده نباشد اما در جهانی گیمینگ روی موبایل به آن توجه زیادی شده است.

دودل کریکت (Doodle Cricket)

شرکت سازنده: Engage Software

سال عرضه: 2017

بازی دودل کریکت در اصل نسخه بازطراحی شده گوگل دودل است. به همین علت حجم بسیار کمی روی دستگاه شما اشغال نموده و از طرفی تجربه بسیار جالبی را به شما ارائه می دهد. در عین سادگی شما با یک کرکتر بسیار مجذوب نماینده و بامزه روبرو هستید. هدف اصلی شما هم فقط یک چیز است؛ امتیاز بدست بیاورید. برای این کار شما باید کوشش کنید به توپ ضربه زده و دقیق به هدف بزنید. دودل کریکت از عناوین بسیار مجذوب نماینده و ساده است که شرح چندانی ندارد. با این حال تجربه آن قرار است شما را ساعت ها درگیر کند.

کریکت سیاه (Cricket Black)

شرکت سازنده: Puran Software

سال عرضه: 2019

به آخرین گزینه از این فهرست می رسیم. بازی کریکت سیال یک عنوان کریکت بسیار ساده است که به راحتی مهارت های شما را به چالش می کشد. شما باید کمترین زمان واکنش را داشته باشید و همین موضوع بازی را مجذوب نماینده نموده است. در اصل در این بازی هدفگیری خاصی وجود ندارد و تمرکز اصلی روی زمان است. شما باید به موقع ضربه بزنید تا بتوانید در این بازی پیروز شوید. این بازی در عین مجذوب نمایندهیت حجم بسیار کمی دارد. منظور از بسیار کم، کمتر از 2 مگابایت است که حجم خیلی خیلی کمی برای یک بازی است. کریکت سیاه محتوای چندانی ندارد اما به حدی سرگرم نماینده هست که شما را برای مدت کوتاهی درگیر کند.

به سرانجامی فهرست برترین عناوین سبک و کم حجم برای موبایل رسیدیم. نکته اصلی اینجاست که عناوین با کیفیت کم حجم تنها به این فهرست محدود نمی شوند و بسیار زیاد هستند. به همین علت امکان دارد که موارد دیگری وجود داشته باشند که کیفیت بالاتری داشته اما در این فهرست حضور نداشته باشند. حال نوبت شماست. نظر شما چیست؟ به نظر شما عنوانی هست که لیاقت حضور در این فهرست را داشته باشد اما نباشد؟

منبع: Beebom

منبع: دیجیکالا مگ

به "25 بازی برتر اندروید که کمتر از 25 مگابایت حجم دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "25 بازی برتر اندروید که کمتر از 25 مگابایت حجم دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید