برترین جاهای دیدنی اوساکا؛ شهر آشپزی ملل در ژاپن

به گزارش وبلاگ مرکزی، برای یک تجربه فراموش نشدنی به اوساکا ژاپن بروید و از جاذبه های تماشای آن نظیر پارک موضوعی یونیورسال استودیوز، پارک گوزن ها و منطقه دوتونبوری تماشا کنید.

برترین جاهای دیدنی اوساکا؛ شهر آشپزی ملل در ژاپن

ممکن است کمی زمان برده باشد؛ اما بالاخره اوساکا در منطقه کانسای ژاپن توانسته است خود را از زیر سایه توکیو بیرون آورد.

امروزه سومین شهر بزرگ ژاپن، یکی از بهترین مقاصد سفر شهری در جهان محسوب می شود و این عنوان کاملا حق آن است. اوساکا، شهری پر جنب و جوش، مملو از غذاهای منحصربه فرد، تجربه های فرهنگی و شگفت انگیزی است که در هیچ جای دیگر ژاپن آن ها را نخواهید یافت.

اوساکا برای اولین بار در ماه ژوئن 2019، میزبان یک رویداد جهانی یعنی چهاردهمین اجلاس گروه 20 (G20) بود. طبق آمار رسمی بیش از 30 هزار نفر در این ماه به آن سفر کردند.

گروه 20 یا بیست اقتصاد بزرگ، گروهی متشکل از وزرای اقتصاد و مسئولان بانک های مرکزی بیست اقتصاد برتر جهان است که درمجموع 85 درصد کل اقتصاد جهانی و دو سوم جمعیت جهان را در اختیار دارند.

وبلاگ مرکزی در این مقاله میخواهد تا فهرستی از بهترین جاذبه های توریستی و جاهای تماشای اوساکا را در اختیار شما قرار دهد تا اگر برای بار اول به این شهر زیبای ژاپنی سفر کردید، راهنمای راستا شما باشد.

توریست درون خودتان را در منطقه دوتونبوری (Dotonbori) بیدار کنید

دوتونبوری یک مکان توریستی باورنکردنی است و با سر و صدا و رنگ و بوی زیاد، توریستان بسیاری را به سمت خود می کشاند و شما هم به هیچ وجه نباید بازدید از آن را از دست بدهید.

  • ساعت فعالیت: 24 ساعته
  • تلفن: 6 6211 4542 81+
  • آدرس: 1 Chome-9 Dotonbori, Chuo Ward, Osaka, 542-0071, Japan

منطقه تاریخی دوتونبوری واقع در منطقه مینامی اوساکا، جایی است که با تابلوی نئون مشهور گلیکو (Glico) و بعلاوه دیگر نمادهای اوساکا نظیر خرچنگ غول پیکر و چرخ و فلک دوتونبوری موسوم به برج ابیسو (Ebisu Tower) روبه رو خواهید شد.

  • ساعت فعالیت برج ابیسو: هر روز از 11 صبح تا 11 شب
  • تلفن: 6 6214 6511 81+
  • آدرس: 7 Souemoncho, Chuo-ku, Osaka, 542-0084, Japan

تابلوی نئون مشهور گلیکو با نقش یک مرد دونده، بیش از 80 سال است که منطقه سرگرمیی و خرید اوساکا را روشن می نماید. این مرد دونده، تبلیغی از کارخانه گلیکو، یکی از مشهورترین کارخانه های آسیا است. از محصولات این کارخانه غذایی که در بیش از 30 کشور جهان فعالیت می نماید، می توان به انواع شیرینی، محصولات لبنی، شیر خشک، بستنی و غذاهای فرآوری شده اشاره نمود.

  • ساعت فعالیت تابلوی نئون گلیکو: 24 ساعته
  • تلفن: 120 917 111 81+
  • آدرس: 1 Chome-10-2 Dotonbori, Chuo Ward, Osaka, 542-0071, Japan

بیشتر مراکز سرگرمیی، رستوران ها و کافه های اوساکا در اطراف کانال دوتونبوری قرار دارند. تورهای قایق سواری نیز به عنوان یک پیشنهاد هیجان انگیز در اختیار شما هستند.

از دیگر تماشای های برجسته نزدیک به کانال دوتونبوری می توان به هوژنژی یوکوچو (Hozenji-Yokocho) اشاره نمود که کوچه ای تماشایی و مملو از ده ها رستوران و کافه کوچک بوده و یکی از مورد احترام ترین معابد بودایی اوساکا را در خود جای داده است.

بازدید از خانه تئاتر شوچیکوزای (Shochikuza Theatre) نیز ارزش زمانی را که می گذارید، خواهد داشت. این خانه تئاتر، اجراهای سنتی و مدرن متنوعی را به نمایش می گذارد؛ اگرچه معروفیت اصلی آن به نمایش های کابوکی برمی شود. کابوکی، نام گونه ای از تئاتر سنتی ژاپنی است که برای سبک درام و نوع لباس زینتی بازیگرانش معروفیت دارد.

  • تلفن: 6 6214 2211 81+
  • آدرس: 1 Chome-9-19 Dotonbori, Chuo Ward, Osaka, 542-0071, Japan

در سرانجام قصد داریم تا یکی از جالب ترین گیم نت های ژاپن و شاید جهان را به شما معرفی کنیم. با کمی پیاده روی از کانال دوتونبوری به سیلور بال پلنت (Silver Ball Planet) می رسید، یک فضای هیجان انگیز مملو از ده ها بازی ویدئویی مدرن و قدیمی.

  • ساعت فعالیت: یکشنبه تا آدینه: 11 صبح تا هشت شب؛ شنبه: 11 صبح تا 11 شب
  • تلفن: 6 6258 5000 81+
  • آدرس: 1 Chome-6-14 Nishishinsaibashi, Chuo Ward, Osaka, 542-0086, Japan

استن کاکو (Tsutenkaku)، برج ایفل اوساکا را از دست ندهید

برج استن کاکوی اوساکا با ارتفاع 103 متر، بلندترین ساختمان اوساکا نیست. این برج حتی در فهرست 10 ساختمان بلند این شهر ژاپنی نیز جایی ندارد؛ اما این تکه نمادین از تاریخ اوساکا، چشم مقدارایی بی نظیر از خط افق شهر و ماورای آن را به شما پیشنهاد می نماید.

برج استن کاکوی اصلی در سال 1912 با ارتفاع 64 متر ساخته شد و در آن موقع، عنوان بلندترین ساختمان منطقه را به خود اختصاص داد و حتی آن را با برج ایفل پاریس مقایسه می کردند؛ اما متاسفانه در طی یک آتش سوزی در سال 1943، آسیب های شدیدی به این برج وارد شد و متعاقبا از بین رفت.

سازه اخیر در سال 1953 ساخته شده است و شامل چندین سکوی داخلی برای تماشای منظره ها و بعلاوه یک سکوی مشاهده خارجی در طبقه پنجم در ارتفاع 94 متر می شود. طبقه های پایین تر برج نیز مملو از سرگرمی های جالب و هیجان انگیزی چون نمایش گلیکو با نگاهی به تاریخچه شکلات های پوکی (Pocky) هستند.

توصیه می شود که حتما از محله شینسکای (Shinsekai) در نزدیکی استن کاکو تماشا کنید. این محله با دارا بودن رستوران ها و کافه های فراوان، از مشهورترین مکان ها برای امتحان کردن فوگو به شمار می رود. این محله بعلاوه مکانی عالی برای گرفتن عکس از برج استن کاکوی درخشان پس از تاریکی هوا است.

فوگو، نوعی خوراک تهیه شده از بادکنک ماهی است و با عنوان ساشی می و چیرینابه (نوعی سوپ داغ) پخته می شود. این غذای مشهور به دلیل داشتن تترو دوتوکسین، زهرآگین است و برای همین در پخت آن باید بسیار دقیق بود و بخش های مسموم را جدا کرد تا گوشت را آلوده نکند. رستوران های خاصی این غذای سنتی را در ژاپن سرو می نمایند و آماده سازی خانگی این ماهی معمولا منجر به مرگ افراد می شود.

  • ساعت فعالیت: هر روز از 9 صبح تا 9 شب
  • تلفن: 6 6641 9555 81+
  • آدرس: 1 Chome-18-6 Ebisuhigashi, Naniwa Ward, Osaka, 556-0002, Japan

در دندن تاون (Denden Town) بگردید

دندن تاون که اغلب با محله مشهور آکیهابارای (Akihabara) توکیو مقایسه می شود؛ مکانی متعلق به جهان انیمه و منگا (نشریه های کارتونی) است. این شهرک کوچک واقع در میان ایستگاه نیپون باشی (Nipponbashi) و ابیسوچو (Ebisucho)، پر از گیم نت ها، کافه های خدمتکار (نوعی کافه ژاپنی که گارسون ها مانند خدمتکارها لباس می پوشند) و فروشگاه هایی است که اسباب بازی، بازی های ویدئویی، مجسمه های کارتونی و کارت های شخصیت های معروف انیمه ها را می فروشند. ماشین های بازی مشهور کپسول گاشاپون (gashapon) نیز در اینجا فراوان هستند.

  • ساعت فعالیت: 24 ساعته
  • تلفن: 6 6655 1717 81+
  • آدرس: 4 Chome-12 Nipponbashi, Naniwa Ward, Osaka, 556-0005, Japan

روز خود را با غذا خوردن در آشپزخانه ژاپن تکمیل کنید

نام مستعار اوساکا، تنکا نو دایدوکوری (Tenka no Daidokori) به معنی آشپزخانه ملل است و این لقبی نیست که ژاپنی ها به سادگی به یک شهر بدهند.

از رستوران های دارای ستاره میشلین تا غذاهای خیابانی لذیذ را می توان در اوساکا پیدا کرد. گوشت تازه گوساله با کلاس جهانی از شهر کوبه در نزدیکی اوساکا و سوشی تازه از خلیج اوساکا به این شهر آورده می شود.

چندین غذای محلی ویژه نیز در اینجا وجود دارد. اسنک خیابانی اصلی اوساکا، تاکویاکی است. در این اسنک کریسپی ژاپنی، تکه های هشت پا و پیازچه در داخل خمیر آبکی آرد گندم ریخته شده و به وسیله قالبی ویژه و به شکل کُره پخته و با ترشی زنجبیل سرو می شود. پس از سرخ شدن، تاکویاکی ها را با یک سس شیرین آغشته و روی آن را با جلبک نوری تزئین می نمایند.

اوساکا بعلاوه برای اوکونومیاکی (okonomiyaki)، یک پنکیک غیر شیرین ژاپنی نیز مشهور است. شما می توانید مواد پنکیک خود را از میان گزینه هایی چون گوشت، غذای دریایی و حتی نودل انتخاب کنید.

برای مزه کردن گنج های آشپزی اوساکا به یک تور غذای محلی بروید. تورهای غذایی آریجاتو (Arigato Food Tours) با پیشنهاد تجارب متعدد غذایی اوساکا که منطقه ها متعدد و بازار مشهور کورومون ایچیبا (Kuromon Ichiba market) را پوشش می دهند، یک انتخاب عالی هستند.

در قلعه اوساکا با تاریخ این منطقه آشنا شوید

قلعه اوساکا، یکی دیگر از نمادهای تاریخی شهر در اواخر دهه 1500 به وسیله تویوتومی هیده یوشی، ناپلئون ژاپن ساخته شد. وی یکی از جنگجویان قدرتمند و دایمیوهای (زمینداران و ارباب های) ژاپن در دوران آشوب زده سنگوکو بود که میان جناح های سیاسی کشور هم بستگی ایجاد کرد و به جنگ داخلی سرانجام داد.

قلعه اوساکا، یک ساختمان پنج طبقه در احاطه یک خندق بزرگ است که در طول سال ها به دلیل وقوع جنگ های بی شمار و آتش سوزی هایی که بخش های متعددی از آن را ویران کردند، بارها و بارها بازسازی شده است. آخرین نبردی که در قلعه اوساکا رخ داد، حمله نیروی هوایی آمریکا در جنگ جهانی دوم بود.

بازدیدنمایندگان قلعه می توانند از یک موزه پر از اشیای باستانی متعلق به تاریخ اوساکا و خود قلعه تماشا نمایند. پارک دور قلعه نیز بسیار زیبا است؛ به خصوص در فصل ساکورا یا شکوفه های گیلاس و البته در پاییز، زمانی که برگ ها با تغییر رنگ به نارنجی و قرمز، پارک را تبدیل به محیطی جادویی می نمایند.

  • ساعت فعالیت: هر روز از 9 صبح تا پنج عصر
  • آدرس: 1-1 Osakajo, Chuo Ward, Osaka, 540-0002, Japan

در نامبا (Namba) خرید کنید

نامبا که خیلی از دندن تاون و دوتونبوری فاصله ندارد، مرکز خریدی بسیار مشهور و قطب حمل و نقل اوساکا به شمار میرود.

بهتر است از خرید در بازار سرپوشیده و بسیار شلوغ شین سایباشی (Shinsaibashi Arcade) اجتناب کنید. برای خرید از برندهای مدرن و به روز در خیابان سه بانده میدوسوجی (Midosuji) به سمت غرب بروید تا به امریکا مورا (Amerika-Mura) یا دهکده آمریکایی برسید. این مرکز خرید برای فروشگاه های شیک و مجلل مشهور است.

  • ساعت فعالیت: دوشنبه تا شنبه: 1:30 ظهر تا هشت شب؛ یکشنبه: 11 صبح تا هفت عصر
  • آدرس: 1 Chome-2-4 Nishishinsaibashi, Chuo Ward, Osaka, 542-0086, Japan

رفتن به نامبا پارکس (Namba Parks) را حتما در برنامه خود بگذارید. این مرکز خرید با باغ چند طبقه در فضای آزاد، این امکان را برای بازدیدنمایندگان فراهم می نماید تا در حین خرید و گذر از طبقه های مختلف از میان آبشارها و برگ های درخت ها عبور نمایند.

نامبا پارکس به وسیله یک معمار آمریکایی به نام جان جرده طراحی شد و ساخت آن در سال 2003 به سرانجام رسید. این مرکز خرید به ایستگاه بزرگ نامبا متصل است که به فروشگاه بزرگ تاکاشیمایا راه دارد. پس مراقب باشید که در اینجا گم نشوید.

  • ساعت فعالیت: هر روز از 11 صبح تا 9 شب
  • تلفن: 6 6644 7100 81+
  • آدرس: 2 Chome-10-70 Nanbanaka, Naniwa Ward, Osaka, 556-0011, Japan

در بالای ساختمان اومدا اسکای (Umeda Sky Building) شناور شوید

ساختمان اومدا اسکای اوساکا که به وسیله معماری به نام هیروشی هارا طراحی شده است، عمدتا یک ساختمان اداری به شمار می آید؛ اما پشت بام این برج های دوقلوی 40 طبقه، پیشنهادی خاص برای ارائه کردن به شما دارد: یک سکوی مشاهده باغ معلق در داخل گنبدی شیشه ای که بین دو ساختمان معلق است.

در طبقه های زیر همکف، یک خیابان غذا وجود دارد که با فروشگاه ها و رستوران هایی به سبک دهه 1920 شهرهای ژاپنی، شما را به سفری در گذشته می برد.

  • ساعت فعالیت: هر روز از 9:30 صبح تا 10:30 شب
  • آدرس: 1 Chome-1-88 Oyodonaka, Kita Ward, Osaka, 531-6023, Japan

به پارک موضوعی یونیورسال استودیوز ژاپن (Universal Studios Japan) سر بزنید

اگرچه برای بازدید از پارک های موضوعی دیزنی ژاپن باید به توکیو سفر کنید؛ اما جالب است بدانید که پارک موضوعی یونیورسال استودیوز ژاپن در اوساکا واقع شده است؛ هرچند که این جاذبه توریستی در طول سال، بدون توجه به فصل، بسیار شلوغ است. برای همین می توانید با پرداخت پول بیشتر و خرید بلیط اکسپرس پاس (Express Pass) از ساعت ها انتظار در صف و تلف شدن وقتتان اجتناب کنید.

جهانی جادوگری هری پاتر در اینجا مانند همتایان آمریکایی اش، ستاره واقعی صحنه است. این جاذبه توریستی که در سال 2014 افتتاح شد، دارای تماشای های مشابهی چون مدرسه جادو و جادوگری هاگوارتز است که بازدیدنمایندگان در آن با جهانی قسمت هری پاتر و سفر ممنوعه روبه رو می شوند.

در هاگزمید، دهکده هاگوارتز که دانش آموزان برای خوردن نوشیدنی کره ای و خرید آب نبات های عجیب و غریب به آن می فرایند، چندین فروشگاه درست شبیه کتاب ها و فیلم های هری پاتر وجود دارد.

دیگر جاذبه های این مجموعه شامل منطقه هلو کیتی، مینیون ها، بازی هایی با موضوع پارک ژوراسیک، جهانی مفرح سسمی استریت (یک سریال کمدی بچه ها) و بازی کلاسیک آرواره ها (Jaws) می شود که در سال 2012 از پارک دیزنی فلوریدا حذف شد.

  • ساعت فعالیت: هر روز از 9 صبح تا 8:30 شب
  • تلفن: 570 200 606 81+
  • آدرس: 2 Chome-1 Sakurajima, Konohana Ward, Osaka, 554-0031, Japan

به سفری یک روزه بروید

اوساکا با توجه به موقعیت استراتژیکش، یک پایگاه عالی برای تماشا سایر جاذبه های منطقه کانسای در سفرهای یک روزه است.

منطقه تاریخی کیوتو تنها 15 دقیقه با قطار تندرو از اوساکا فاصله دارد. با 45 دقیقه سفر با قطار بعلاوه می توانید به شهر باستانی نارا (Nara)، یک میراث جهانی یونسکو برسید. نارا برای وجود هزار گوزن خاصی مشهور است که یادگرفته اند برای غذا زانو بزنند.

شهر کوبه (Kobe) با چاینا تاون و استیک گوساله مشهور جهانی اش تنها 30 دقیقه با قطار از ایستگاه نامبا فاصله دارد.

مسافران بلندپروازی که مسئله ای با زود از خوب بیدارشدن و دیر برگشتن ندارند، می توانند در سفری یک روزه به هیروشیما بفرایند که با قطار تندرو، به مقدار 2.5 ساعت از اوساکا فاصله دارد.

منبع: کجارو / edition.cnn.com

به "برترین جاهای دیدنی اوساکا؛ شهر آشپزی ملل در ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین جاهای دیدنی اوساکا؛ شهر آشپزی ملل در ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید