آبروریزی پاویون ایران در اکسپوی دبی

به گزارش وبلاگ مرکزی، نمایشگاه اکسپوی دبی با حضور 191 کشور در امارات در حال برگزاری است. این نمایشگاه یکی از مهم ترین نمایشگاه های دنیا محسوب می گردد و قدمتی 170 ساله دارد.

آبروریزی پاویون ایران در اکسپوی دبی

به گزارش گروه علم و پیشرفت وبلاگ مرکزی،اکسپو نمایشگاهی است که هر 5 سال یک بار در کشورهای مختلف جهان برگزار می گردد. این رویداد از مهم ترین نمایشگاه های برگزار شده در جهان به شمار میرود و بسیاری از کشورها با معرفی گذشته و حال خود، منظره آینده کشور را در حوزه هایی که مزیت آنهاست به نمایش می گذارند.

اکسپوی دبی سال جاری به علت کرونا با یک سال تاخیر در حالی برگزار می گردد که یکی از مجلل ترین اکسپوهای برگزار شده تا کنون است. شعار اکسپوی سال جاری پیوند فکر ها، ساختن آینده است و تا فروردین 1401 ادامه دارد.

در اکسپوی سال جاری بسیاری از کشورها با معرفی مزیت های خود کوشش کردند آینده و منظره کشورشان را به نمایش بگذارند. البته در این بین بعضی کشورها از جمله کشورهای عربی در نشان دادن دستاوردها و تاریخ گذشته خود اقدام به بزرگنمایی نموده اند تا بتوانند وجاهت و اعتبار بیشتری را در بین جوامع کسب نمایند. خیلی از کشورها نیز در اکسپو با معرفی جاذبه های گردشگری برای جذب جهانگرد کوشش می نمایند.

با این حال، اوضاع پاویون ایران در نمایشگاه اکسپوی دبی از تاسف آورترین مشاهدات بازدیدنمایندگان به ویژه ایرانیان و علاقه مندان به کشور ایران است.

صرفنظر معماری عجیب و غریب پاویون ایران که بیشتر کشورهای بادیه نشین عرب را تداعی می نماید، بی برنامگی و کج سلیقگی برگزار نمایندگان در معرفی تاریخ و دستاوردهای ایران بسیار آزار دهنده است تا جایی که مورد اعتراض بسیاری از بازدیدنمایندگان ایرانی قرار گرفته است.

در حالیکه بسیاری از کشورها آخرین دستاوردهای خود را در اکسپو عرضه می نمایند، غرفه ایران با نمایش چند عدد فرش و فروش گز و پسته و سوهان! در این نمایشگاه که عمدتا فن آوری های نوین را عرضه می نماید شرکت نموده است.

جالب اینکه طراحان پاویون ایران برای جلب توجه حاضرین در نمایشگاه به پایکوبی محلی چند نوجوان بسنده کردند که با حال و هوای اکسپو کاملا فرق دارد گویی اینکه مسئولین برگزار نماینده این نمایشگاه را با نمایشگاه های تفریحی و تفریح اشتباه گرفته اند.

دست خالی ایران در اکسپو در حالی است که ایران صاحب فن آوری های فضایی، هسته ای، پزشکی و جاذبه های گردشگری فراوان و نیز تاریخ غنی و مشاهیر پرآوازه است که اثری از آنها در پاویون 2 هزار متری ایران نیست.

عدم شناخت متولیان امر از اکسپو، باعث شده ایران در حد یک کشور عقب مانده معرفی گردد. آنهم در شرایطی که ایران بیش از هر کشور دیگری تحت تصویرسازی مغرضانه رسانه های جهان قرار گرفته است و حضور در چنین نمایشگاههایی برترین فرصت برای معرفی دستاوردها و قابلیت های ایران است.

با توجه به زمان به جامانده تا خاتمه نمایشگاه اقدامات اصلاحی ضروری به نظر می رسد اگرچه بسیاری از برنامه های کشورهای مختلف در اکسپو از چند سال قبل از آغاز نمایشگاه طراحی می گردد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "آبروریزی پاویون ایران در اکسپوی دبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبروریزی پاویون ایران در اکسپوی دبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید