جوش شیرین جهت برطرف سوء هاضمه

به گزارش وبلاگ مرکزی، سوء هاضمه مسئله ای است که بیشتر مردم هر چند وقت یکبار با آن روبرو می شوند. متداول ترین درمان سوء هاضمه استفاده از جوش شیرین است. این ماده به برطرف تقریباً فوری ناراحتی ایجاد شده در اثر این عارضه یاری می نماید.

جوش شیرین جهت برطرف سوء هاضمه

مترجم: رزیتا ملکی زاده

منبع:راسخون

سوء هاضمه مسئله ای است که بیشتر مردم هر چند وقت یکبار با آن روبرو می شوند. متداول ترین درمان سوء هاضمه استفاده از جوش شیرین است. این ماده به برطرف تقریباً فوری ناراحتی ایجاد شده در اثر این عارضه یاری می نماید.

تصور می کنم که یک نفر هم پیدا نگردد که در طول زندگی خود دچار سوء هاضمه نشده باشد. تردیدی نیست که این شرایط ناراحتی زیادی را ایجاد نموده و انجام فعالیتهای روزانه را با مشکل روبرو می سازد. دلایل متفاوتی وجود داشته که می توانند موجب بروز سوء هاضمه در فرد شوند. در بیشتر موارد، این امر ناشی از پرخوری و یا خوردن غذاهای تند و ادویه ای است. برخی افراد بعلاوه ممکن است از ناراحتی معده (نام دیگر سوء هاضمه) به هنگام خوردن بسیار سریع غذای خود رنج ببرند. غیر از این موارد، علل دیگری هم برای این بیماری وجود دارد. برخی داروها و بعلاوه آلرژیها، سبک زندگی فاقد تحرک و غیره شناخته شده اند که موجب بروز سوء هاضمه می شوند. در این مقطع، متعارف ترین سئوال این خواهد بود که متداول ترین علائم این عارضه چه مواردی را شامل می شوند. پاسخ به این سئوال علائمی همچون از دست دادن اشتها، یبوست، ایجاد گاز بیش از حد، درد و یا احساس سوزش در شکم را شامل می گردد. اگر فکر می کنید که دچار سوء هاضمه شده اید، در این صورت استفاده از جوش شیرین برترین درمان خواهد بود.

جوش شیرین چگونه به تسکین سوء هاضمه یاری می نماید

هنگامی که فردی دچار سوء هاضمه می گردد، این شرایط به دلیل غذایی که مصرف کرده می باشد. مصرف جوش شیرین به شکستن ذرات مواد غذایی که برای دستگاه گوارش جهت هضم کار دشواری است یاری می نماید. چربی اغلب مقصر این امر در طول سوء هاضمه به تعداد می رود. جوش شیرین ترکیب شده با آب، مواد چرب را شکسته و این کار به فرایند هضم یاری می نماید. اسیدهای معده خنثی می شوند که اغلب دلیل ناراحتی معده به حساب می آیند. در صورتی که صدای قار و قور معده و به اصطلاح شکم بلند شده باشد، با یاری جوش شیرین می توان آن را کاهش داد. به عبارت دیگر، این ماده همچون داروی ضد ترشی معده و یا ضد اسید عمل کرده و قادر است سوزش سر دل، ترش کردگی معده، بدگوارشی اسید و غیره را برطرف نماید. بعلاوه به تسکین از علائم مرتبط با زخم اثنی عشر و یا معده یاری می نماید.

جوش شیرین را چگونه جهت برطرف سوء هاضمه مصرف نماییم

یکی از ساده ترین راه های استفاده از جوش شیرین برای سوزش سر دل، مخلوط آن با آب است. حدود نصف قاشق چایخوری جوش شیرین بایستی به تقریباً نصف فنجان آب افزوده گردد. چنانچه فرد مبتلا به هیچ گونه بیماری غیر از سوء هاضمه نباشد، آنگاه این درمان را می توان هر 2 تا 3 ساعت یکبار، جهت تسکین از این ناراحتی مورد استفاده قرار داد.

دستورالعمل دیگر شامل ترکیب جوش شیرین با 1 قاشق چایخوری آب لیمو ترش و چند عدد برگ نعناع خرد شده است. نصف فنجان آب را به این ترکیب افزوده و بلافاصله مصرف نمایید. نعناع به آرام ساختن ناراحتی معده یاری کرده و ترکیب آن با جوش شیرین تسکین فوری از این مشکل را به همراه خواهد داشت. در صورت لزوم، یک قالب کوچک یخ می تواند بعلاوه به این مخلوط افزوده گردد، خصوصاً در صورتی که احساس سوزش در معده خود داشته باشید.

درمان بعدی نعناع را هم در خود دارد. هرچند برای این درمان، بایستی از چای نعناع استفاده نمایید. چای نعناع را تهیه یا درست کرده و به آن نصف تا یک قاشق چایخوری جوش شیرین اضافه کرده و این ترکیب را بلافاصله میل کنید. در صورت تمایل، می توانید به این چای آب لیمو اضافه کنید. ذکر این نکته اهمیت دارد که حدود 10 تا 15 دقیقه طول خواهد کشید تا این درمان اثر خود را نشان دهد.

در این بخش درمان دیگری که در آن می توان از جوش شیرین به منظور برطرف سوء هاضمه استفاده کرد، معرفی می گردد. درون نصف لیوان آب، نصف قاشق چایخوری جوش شیرین ریخته و به خوبی بهم بزنید. آنگاه 1 قاشق چایخوری سرکه را به این مخلوط اضافه نمایید. لحظه ای که سرکه به این مخلوط افزوده شد، حبابهایی را مشاهده خواهید نمود. با این حال، چنانچه هیچ حبابی را به چشم ندیدید، آنگاه اندازه بیشتری جوش شیرین و سرکه به این مخلوط اضافه نمایید. هنگامی که حبابها ظاهر شدند، این ترکیب را ظرف 10 ثانیه مصرف نمایید. همچون دستورالعمل پیشین، حدود 10 تا 15 دقیقه طول کشیده تا این درمان اثر خود را نشان دهد.

این سئوال برای ما مطرح می گردد که مقدار و دوز صحیح جوش شیرین جهت برطرف سوء هاضمه چه اندازه بایستی باشد. توصیه می گردد که این درمانها را برای بچه ها زیر 6 سال بکار نبرید مگر آنکه به وسیله پزشک تجویز شده باشند. مقدار صحیح برای بزرگسالان چیزی حدود نصف تا یک و نیم قاشق چایخوری جوش شیرین است. برای بچه ها بالای 6 سال، یک چهارم تا نصف قاشق چایخوری خواهد بود. مقدار آن برای بچه ها زیر 6 سال بایستی به وسیله پزشک مشخص گردد. توصیه نمی گردد که جوش شیرین را به منظور تسکین از سوء هاضمه برای افراد مبتلا به نارسایی احتقانی قلب، آسیب کلیوی، سیروز کبدی و غیره مورد استفاده قرار دهید. خانمهای باردار و یا شیرده هم بایستی پیش از بکار بردن این درمانها با پزشک خود مشورت کنند.

سلب مسئولیت: اطلاعات ارائه شده در این مقاله صرفاً جنبه آموزشی داشته و نبایستی به منظور جایگزین توصیه های پزشک متخصص در نظر گرفته گردد.

منبع: راسخون

به "جوش شیرین جهت برطرف سوء هاضمه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جوش شیرین جهت برطرف سوء هاضمه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید