شیرینی یخچالی فوری با خرما و بیسکویت

به گزارش وبلاگ مرکزی، طعم و مزه این شیرینی فوق العاده است و می توانید به عنوان یک میان وعده مقوی نیز برای بچه های خود آن را تهیه کنید.

شیرینی یخچالی فوری با خرما و بیسکویت

شیرینی خرما با بیسکویت یکی از راحت ترین و ساده ترین شیرینی ها است که با چند قلم مواد به راحتی تهیه می گردد. شما می توانید این شیرینی ساده را برای میان وعده یا مهمانی هایی که زمان کافی برای تهیه دسر ندارید به سرعت تهیه کنید. اما شما می توانید از خرما دلخواه خود استفاده و اگر تمایل دارید پوست خرما را بگیرید. با وبلاگ مرکزی همراه باشید تا طرز تهیه شیرینی خرما با بیسکویت را یاد بگیرید.

مواد لازم برای تهیه شیرینی خرما با بیسکویت

  • بیسکویت پتی بور 2 بسته
  • کره 100 گرم
  • شیر عسلی 1 قاشق غذاخوری
  • خرما بدون هسته 1 پیمانه
  • هل 1 قاشق چای خوری
  • دارچین 1 قاشق چای خوری
  • آب 1/3 پیمانه

طرز تهیه شیرینی خرما با بیسکویت

مرحله اول

ابتدا باید پوست خرما را به دلخواه بگیرید. برای این کار باید خرما را در آب در حال جوش بریزید و 2 دقیقه بگذارید تا بماند. سپس با آب سرد آبکشی و پوست خرما را جدا کنید. در ادامه هسته خرما را نیز خارج کنید و خرما را کنار بگذارید.

مرحله دوم

در ادامه بیسکویت را داخل غذاساز بریزید و با دور تند بزنید تا پودر گردد. می توانید بدون غذاساز نیز این بیسکویت را پودر کنید، بدین صورت که بیسکویت ها را داخل یک نایلون بریزید و با گوشتکوب بزنید تا خوب له شوند. بیسکویت پودرشده را داخل یک کاسه بریزید و کره ذوب شده را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا به خورد مواد برود.

مرحله سوم

در ادامه شیر عسلی را نیز به بیسکویت اضافه کنید و هم بزنید تا حالت خمیری به خود بگیرد. سپس یک قالب را انتخاب کنید و داخل آن نایلون بکشید. ظرف را با نیمی از مواد پر و با کف لیوان یا گوشتکوب خوب فشرده و منسجم کنید. در ادامه خرما را به همراه آب و هل و دارچین داخل غذاساز بریزید و مواد را میکس کنید. اگر غذاساز ندارید می توانید با چنگال خرما را له کنید.

مرحله چهارم

در ادامه باید مخلوط خرما را روی لایه بیسکویتی قرار دهید و خوب فشرده کنید. در سرانجام مابقی مواد بیسکویتی را روی لایه خرما بریزید و با کف لیوان دوباره مواد را فشار دهید و 2 ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد. سپس از قالب جدا و به مقدار دلخواه برش بزنید. اگر به دسرهای یخچالی علاقه دارید، چیز کیک شکلاتی یخچالی را بخوانید.

نکات کلیدی در تهیه شیرینی خرما با بیسکویت

  • شما می توانید شیر عسلی را در خانه درست نمایید.
  • از بیسکویت ساقه طلایی نیز می توانید بهره ببرید.
  • می توانید مواد را داخل قالب های سیلیکونی بریزید.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا دستورهای بیشتر از آشپزی این دختر لوس شمالی معروفیت جهانی دارد را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "شیرینی یخچالی فوری با خرما و بیسکویت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیرینی یخچالی فوری با خرما و بیسکویت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید