فوت و فن پخت فوندو شکلاتی، شیک و مجلسی

به گزارش وبلاگ مرکزی، کاسه پنیر را روی وارمر یا ظرف های مخصوص فوندو خوری قرار می دهند تا پنیر یا شکلات گرم باقی بماند. در سال 1956 به وسیله یک آشپز در آمریکا روش سرو فوندو به گونه ای دیگر ابداع شد که در روش مذکور قطعات گوشت یا سبزیجات مزه دار شده در کاسه داغ روغن فرو برده می گردد و پس از گریل قطعه گوشت سرو می گردد و سبب اضافه شدن این روش آماده سازی و سرو بعنوان یکی از روش های Table-TOP Cookery شد که امروزه بعنوان یک روش سرو مجذوب کننده و پر هوادار که ناشی از متفاوت بودن و سرو گروهی افراد دور میز غذا (بدلیل اجتماعی بودن انسان و تمایل به سرو جمعی) می باشد، در رستوران های دنیا مورد استفاده قرار گرفته است.

فوت و فن پخت فوندو شکلاتی، شیک و مجلسی

فوندو شکلاتی یک دسر گرم و سرگرم نماینده است و بعد از سرو غذا آن را میل می نمایند و فقط شما باید قبل از پذیرایی شکلات را گرم کنید.

مواد لازم

شکلات تخته ای 200 گرم

خامه صبحانه 150 گرم

میوه و بیسکویت دلخواه به میزان لازم

سیخ چوبی به تعداد

طرز تهیه فوندو شکلاتی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید شکلات تخته ای را خرد کنید و به قطعات کوچک تر تقسیم کنید، خامه را داخل یک شیر جوش ریخته و روی حرارت قرار دهید و صبر کنید تا دور ظرف حباب های ریز بزند و بعد شکلات را اضافه کنید و سریع هم بزنید تا شکلات با خامه خوب مخلوط و یکدست گردد، در تهیه فوندو شکلاتی باید مایه کاملا روان باشد.

مرحله دوم: آماده سازی میوه

شکلات آماده شده را داخل یک ظرف وارمر دار یا ظرف مخصوص فوندو خوری بریزید و بهتر است از یک شمع برای گرم نگه داشتن آن بهره ببرید، میوه های دلخواه خود را پوست بگیرید و یا بشورید و خرد کنید و می توانید به دلخواه به سیخ چوبی یا سیخ مخصوص فوندو بزنید.

مرحله سوم: تهیه فوندو شکلاتی

در ادامه میوه ها را باید داخل شکلات تهیه شده بزنید و سرو کنید و اگر مایه شکلاتی سفت شد می توانید بن ماری کنید و یا برای 1 دقیقه با قدرت 100 درصد مایکروفر قرار دهید و بعد میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت فوندو شکلاتی

اگر ظرف مخصوص فوندو یا وارمر دار نداشتید می توانید ظرف شکلات را داخل یک ظرف بزرگتر قرار دهید و داخل آن آب جوش بریزید تا شکلات گرم باقی بماند.

میتوانید از میوه های مختلف یا بیسکویت و کیک نیز بهره ببرید.

به دلخواه می توانید از شکلات تلخ و شیرین به صورت ترکیبی بهره ببرید.

منبع: بهترین ها

منبع: فرارو

به "فوت و فن پخت فوندو شکلاتی، شیک و مجلسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوت و فن پخت فوندو شکلاتی، شیک و مجلسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید