نویسنده حوزه بچه ها باید با بعد ذهنی و روانی کودک آشنا باشد

به گزارش وبلاگ مرکزی، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در قم، یوسفی در کارگاه روز نخست اولین دوره آموزش شعر و داستان کودک و نوجوان در کارگاه روانشناسی کودک، گفت: وارد شدن به روان کودک ساده نیست. بعد جسمی کودک خیلی راحت به آن احترام گذاشته می گردد و نیازهای آن رفع می گردد اما بعد روحی و روانی چون دیده نمی گردد ممکن است خیلی به آن توجه نگردد.

نویسنده حوزه بچه ها باید با بعد ذهنی و روانی کودک آشنا باشد

وی تاکید: مادرها به بعد زیستی خیلی اهمیت می دهند و مراقبت می نمایند که به او آسیبی نرسد اما این حساسیت درباره بعد روانی کودک جدی گرفته نمی گردد.

این کارشناس روانشناسی بچه ها، ادامه داد: کودک دوره های مختلفی را سپری می نماید. از یک سالگی تا سه سالگی یک دوره محسوب می گردد و از 7 سالگی تا 11 سالگی هم یک دوره به شمار میرود. هر کدام از این دوره ها باید با دقت با آن برخورد کرد.

وی توضیح داد: اندیشمندان به بعد شناختی کودک توجه می نمایند که شناخت او چگونه افزایش پیدا می نماید. حتی در دوقلوهای همسان ها شخصیت ها و افکار مختلفی دارند. چه اتفاقی برای کودک می افتد؟

یوسفی یادآور شد: امروز می خواهیم در خصوص بعد شناختی کودک کار کنیم چرا که شما می خواهید برای بعد ذهنی و روانی کودک داستان و شعر فراوری کنید و به نظرم نویسنده باید با این مطالب آشنا باشد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "نویسنده حوزه بچه ها باید با بعد ذهنی و روانی کودک آشنا باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نویسنده حوزه بچه ها باید با بعد ذهنی و روانی کودک آشنا باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید