چشمه های آبگرم سمنان و مسائل اعتباری برای تامین زیرساخت

به گزارش وبلاگ مرکزی، ایرنا/ این خبر پیرامون چشمه های آبگرم سمنان و مسائل اعتباری برای تامین زیرساخت برای شما نگارش شده است.

چشمه های آبگرم سمنان و مسائل اعتباری برای تامین زیرساخت

چشمه آبگرم به همراه سه استخر، ظرفیتی مغفول در بخش گردشگری استان سمنان است که در صورت توجه به زیرساختها میتوان علاوه بر استفاده از خواص درمانی، از این طبیعت بکر برای رونق مالی و افزایش اشتغال بهره برد.

به گفته کارشناسان، مجموعه آبگرم استان سمنان از گذشته دارای استخرهایی با عمق و ظرفیت کم بوده است و چشمه های بزرگی دارد که مرادآب، گرآب، قلنج و آب سرد نامگذاری شده اند و از نظر شیمیایی آب این منطقه گوگردی است که علاوه بر خاصیت تفریحی، برای درمان برخی از بیماری های پوستی و رماتیسمی همه ساله در تابستان، اوایل بهار و پاییز مورد استفاده اهالی استان سمنان و گردشگران قرار می گیرد.

گردشگری سلامت از شاخه های صنعت گردشگری است که در سالهای اخیر توجه دولتها را در رونق مالی به خود جلب نموده و در صورت وجود برنامه ای مدون و زیرساختهای لازم، علاوه بر عایدیزایی و اشتغالزایی، می تواند نقش موثری در رونق گردشگری ایفا نماید.

در تعریف دنیای، گردشگری سلامت این گونه تعریف شده است: استفاده از خدماتی که به بهبود یا افزایش سلامتی و افزایش روحیه فرد (با استفاده از آبهای معدنی، آب و هوا یا مداخلات پزشکی) منجر می گردد و در مکانی خارج از محل سکونت فرد که بیش از 24 ساعت با آن فاصله دارد، محقق می گردد.

به گفته کارشناسان سهم گردشگری سلامت از حضور گردشگران 10 درصد است و 90 درصد به جامانده به سایر حوزه ها همانند بازار، هتلها و مراکز پذیرایی اختصاص پیدا می نماید. براساس آمارها، گردش مالی گردشگری سلامت در دنیا 200 میلیارد دلار است که ایران نیز با توجه به ظرفیتهای موجود می تواند بخشی از این عایدی را به خود اختصاص دهد.

مجموعه آبگرم سمنان دارای چشمه های آبگرم با خاصیت درمانی در کشور در جنوب غربی شهر درجزین شهرستان مهدیشهر، شمال غربی روستای افتر شهرستان سرخه، 21 کیلومتری شمال غرب سمنان در نزدیکی روستای مومن آباد و در 18 کیلومتری غرب مهدیشهر واقع است.

منطقه آبگرم سمنان به علت نزدیکی با شهر سمنان و مجاورت با محور تهران - مشهد و جاده سمنان - فیروزکوه دارای معروفیت محلی بود اما برای بسیاری از مسافران عبوری و علاقهمندان گردشگری ناشناخته مانده است؛ بهرگیری از این ظرفیت مهم نیازمند اطلاع رسانی، ایجاد زیرساختهای اولیه مانند جاده آسفالت و امکانات اقامتی مناسب و سالم سازی و رعایت بهداشت آب آشامیدنی در آن است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان با بیان اینکه مطالعات مربوط به مسیر دسترسی به آبگرم از محل روستای افتر و سرخه انجام می گردد، گفت: 20 میلیارد ریال برای مطالعات راه دسترسی به آبگرم در نظر گرفته شد و در آینده مسیر دسترسی به آبگرم معین و میخ کوبی خواهد شد.

به گفته امیر کرم زاده، پس از معین شدن مسیر دسترسی به آبگرم، از محل اعتبارات 1402 طرح برق رسانی به مجموعه آبگرم انجام می گردد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: سال 1400 در حدود 57 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه گردشگری در استان سمنان اختصاص یافت و این اعتبار در سال 1401 به 170 میلیارد ریال و 1402 به 460 میلیارد ریال افزایش یافت که اقدامی ارزشمند است.

منبع: همگردی

به "چشمه های آبگرم سمنان و مسائل اعتباری برای تامین زیرساخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چشمه های آبگرم سمنان و مسائل اعتباری برای تامین زیرساخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید