آموزش بیش از 100 جراح اندونزیایی برای استفاده از ربات ایرانی

به گزارش وبلاگ مرکزی، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ارتباط تصویری با شبکه خبر پیرامون سفر رئیس جمهوری به جاکارتا و امضای 11 سند همکاری مالی میان ایران و اندونزی گفت: هیأت دولت برای استفاده ظرفیت همه دستگاه ها در توسعه روابط مالی با کشورهای مختلف، مسئولیت کمیسیون مشترک مالی کشورها، بین وزرا تقسیم شده است که مسؤولیت کمیسیون مشترک همکاری های مالی ایران با کشورهای مالزی، اندونزی و فیلیپین با وزارت ارتباطات است.

آموزش بیش از 100 جراح اندونزیایی برای استفاده از ربات ایرانی

وی با بیان اینکه همکاران من در وزارت ارتباطات و وزارت امور خارجه دستگاه های که موضوع مشترک با کشور اندونزی داشته اند از ماه های قبل مشغول مذاکره بودند، اضافه کرد: از هفته گذشته گروه های مختلف مشغول نهایی سازی قراردادی بودند که امروز به امضا رسید.

زارع پور همکاری علمی و فناوری به ویژه در زمینهٔ تجهیزات پزشکی را از موضوع های مورد تأکید دو طرف عنوان نمود، گفت: یکی از جلوه های آن یک ربات بسیار پیشرفته جراحی ساخت شرکت های دانش بنیان داخلی جمهوری اسلامی بود که امروز در دو شهر که 500 کیلومتر با یکدیگر فاصله داشتند با استفاده از آن جراحی صورت گرفت.

وی ادامه داد: بیش از 100 جراح اندونزیایی برای استفاده از این ربات آموزش دیدند چراکه برای کشوری که از بیش از 600 جزیره تشکیل شده استفاده از این ابزار بسیار مهم و حیاتی است.

رئیس کمیسیون مشترک همکاری های مالی ایران و مالزی با بیان اینکه روز چهارشنبه نیز نمایشگاهی از تجهیزات و توانمندی های حوزه پزشکی جمهوری اسلامی برگزار می گردد، توضیح داد: علاوه بر آن جلسه ای نیز با تجار اندونزیایی برای آنالیز راه های ارتقای توسعه تجاری بین دو کشور برگزار می گردد.

زارع پور بعلاوه گفت: به زودی با تشکیل سیزدهمین کمیسیون مشترک مالی بین دو کشور در تهران مراحل اجرای تمام این تفاهم نامه ها را دنبال خواهیم کرد تا به آورده و ثمره برای کشور و ملت ایران و اندونزی تبدیل گردد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به امضای 11 سند همکاری در حوزه های مختلف میان دو کشور، گفت: روابط ایران و اندونزی وارد مرحله جدیدی شد و حالا نوبت پیگیری اجرای این اسناد است تا ثمرات آن برای دو کشور نمایان گردد.

وی اسناد همکاری امضا شده میان دو کشور را در حوزه های تجاری، انرژی، علمی، فناوری و فرهنگی دانست و اظهار کرد که به عنوان مسئول کمیسیون مشترک مالی دو کشور این مساله را دنبال می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر

به "آموزش بیش از 100 جراح اندونزیایی برای استفاده از ربات ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش بیش از 100 جراح اندونزیایی برای استفاده از ربات ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید