انگیزه های جدید برای 3 تفنگدار ایرانی

به گزارش وبلاگ مرکزی، انتظار می رود با آمدن سال نو میلادی، در همین سال 2021 چندین اتفاق عظیم برای فوتبال ایران و به ویژه سه تفنگدار تیم ملی (آزمون، طارمی و جهانبخش) رخ دهد

انگیزه های جدید برای 3 تفنگدار ایرانی

به گزارش گروه ورزشی وبلاگ مرکزی، رقابت های فوتبال در سراسر دنیا با وجود شیوع بیماری عجیب و غریب کرونا در حال پیگیری است و علاقه مندان به این رشته می توانند همچنان عملکرد تیم های موردنظرشان را دنبال نمایند؛ برای ایرانی ها هم لیگ های اروپا (غالبا لیگ های درجه دو) در این چند سال به واسطه حضور لژیونر های ایرانی جذاب تر شده و بعضا عملکرد درخشان آن ها توانسته توجه فوتبال مدرن را تا حدودی معطوف به فوتبال ایران هم بکند.

به غیر از علیرضا دنیابخش که یکی، دو فصلی می گردد در لیگ برتر انگلیس به میدان می رود، دیگر ستاره های فوتبال ایران از رسیدن به پنج لیگ معتبر اروپایی محروم بوده اند؛ این محرومیت گاه به خاطر خواسته خودشان و گاه نداشتن پیشنهاد از سوی تیم های حاضر در این لیگ ها بوده است. با این حال، درخشش تعدادی از بازیکنان ملی پوش ایرانی در این اواخر، فضا را مهیا نموده تا دوباره فوتبال ایران، تعداد بیشتری لژیونر در لیگ های معتبر اروپایی داشته باشد.

در واقع انتظار می رود با آمدن سال نو میلادی، در همین سال 2021 چندین اتفاق عظیم برای فوتبال ایران و به ویژه سه تفنگدار تیم ملی (آزمون، طارمی و دنیابخش) رخ دهد که در زیر مختصرا نگاهی به این اتفاقات احتمالی شده است.

سردار بالاخره از روسیه دل می نماید

اگر قرار باشد باثبات ترین لژیونر فوتبال ایران که در سطح قابل قبولی بازی می نماید و فرصت حضور در لیگ قهرمانان اروپا را به دست می آورد، معرفی گردد باید به سردار آزمون پرداخت. مهاجم تیم ملی ایران باثبات ترین لژیونری است که فعلا در لیگ روسیه و البته باشگاه عظیم زنیت بازی می نماید.

با وجود آنکه لیگ روسیه در مقایسه با پنج لیگ معتبر اروپایی چندان رقابتی نیست، ولی حضور سردار آزمون در بهترین تیم این لیگ نشان از توانایی های مهاجم ایرانی دارد. سردار آن قدر ثبات داشته که حالا یکی از مهره های اصلی زنیت محسوب می گردد و فارغ از اینکه رقابت داخلی باشد یا در عرصه بین المللی، او یکی از دو مهاجم اصلی تیمش است. سردار آزمون تا همین جا دو قهرمانی در لیگ روسیه، یک قهرمانی در جام حذفی و یک قهرمانی در سوپرجام دارد و یک بار هم عنوان برترین گلزن لیگ را به دست آورده است.

او در همین فصل هم بعد از 19 هفته با زدن 11 گل صدرنشین گلزنان (به صورت مشترک) است و اگر اتفاق خاصی نیفتد نه تنها یک بار دیگر قهرمانی در روسیه را حس می نماید بلکه می تواند برای دومین بار عنوان آقای گلی را هم به دست بیاورد.

ناگفته پیداست که همین عملکرد نشان می دهد دیگر لیگ روسیه برای سردار آزمون کوچک است؛ او توانایی اش را بار ها در لیگ قهرمانان اروپا و در مواجهه با تیم های عظیم اروپایی نشان داده و هیچ مسئله ای برای بازی کردن در لیگی عظیم تر ندارد.

توانایی های سردار آن قدر هست که مشتری برایش زیاد باشد؛ او از هر پنج لیگ معتبر اروپا پیشنهاد دارد، ولی دلش پیش لیگ برتر انگلیس گیر نموده و طبیعتا اگر پیشنهاد قابل توجهی از این لیگ به دستش برسد، انتخاب اولش خواهد بود. همین حالا شایعه پیشنهاد آرسنال به او به گوش می رسد و می تواند به قدر کافی وسوسه نماینده باشد. دیگر پیشنهاد ها هم از لیگ ایتالیا به دست سردار رسیده که باز هم می تواند برایش زمینه ساز جهشی عظیم باشد.

پس، یکی از اتفاقات مهمی که فوتبال ایران می تواند در سال 2021 انتظارش را داشته باشد، خروج سردار آزمون از زنیت و پیوستنش به یکی از تیم های عظیم در لیگ های معتبرتر اروپایی است. البته که این تنها اتفاقی نیست که سردار رقمش می زند، چون اگر او انتخاب کند که از زنیت جدا گردد، آن وقت در سال 2021 عنوان گران قیمت ترین بازیکن تاریخ ایران هم جابه جا می گردد؛ زنیت به پیشنهاد زیر 30 میلیون یورو برای سردار فکر هم نمی نماید؛ حتی با همین رقم کف 30 میلیون یورو، سردار در سال 2021 می تواند تبدیل به گران قیمت ترین بازیکن تاریخ ایران گردد و این عنوان را از دست علیرضا دنیابخش در بیاورد.

طارمی قد می کشد!

دومین بازیکن ایرانی که می تواند اتفاقات عظیمی در سال 2021 رقم بزند، مهدی طارمی است؛ مهاجم بوشهری تیم ملی ایران، همین حالا با حضور در پورتو در یکی از بهترین باشگاه های دنیا بازی می نماید، ولی او هم درست مثل سردار آزمون از رسیدن به لیگ های معتبرتر اروپایی باز مانده است؛ البته که او پیش تر شانس بازی در لیگ فرانسه را داشت، ولی به هر حال ترجیح داد در پرتغال بماند و برای پورتو به میدان برود.

طارمی به عنوان آقای لیگ پرتغال به پورتو رسیده و هنوز برای رسیدن به صندلی اصلی اش در این باشگاه کوشش می نماید. او با وجود آنکه در اوایل فصل یک یار تعویضی بود، آن قدر درخشیده که این روز ها یکی از دو انتخاب اصلی سرمربی پورتو برای حضور در خط حمله است. طارمی تا همین جا که 11 هفته از لیگ پرتغال سپری شده توانسته 4 گل بزند و سه پاس گل هم بدهد. معنی اش می گردد آنکه اگر در پورتو فیکس گردد (اتفاقی که در آستانه رقم خوردن است) علاقه مندان به فوتبال در ایران دوباره باید منتظر آقای گل شدن او در لیگ پرتغال باشند.

اگر چنین اتفاقی بیفتد، آن وقت بعید است پورتو توان مقاومت برابر پیشنهاد تیم های حاضر در پنج لیگ معتبر اروپایی برای خریدن مهدی طارمی را داشته باشد. به ویژه اینکه او حالا ارزش واقعی اش را نشان داده و در بازار فوتبال اروپا برایش قیمتی نزدیک به 10 میلیون یورو گذاشته اند.

بر کسی پوشیده نیست که طارمی عاشق رئال مادرید است و بدش نمی آید به آرزوی دوران کودکی اش برسد؛ شاید درخشش در پرتغال و دریافت پیشنهاد از یک تیم اسپانیایی مهدی را به رؤیایی که در سر دارد، نزدیک کند. او می داند تحقق رؤیایش کار بسیار دشواری است، ولی تا به الان نشان داده از مبارزه کردن هراسی ندارد. پس، دومین اتفاقی که می تواند در سال 2021 برای لژیونر های ایرانی بیفتد، تکرار عنوان آقای گلی طارمی در پرتغال و سرریزشدن پیشنهاد های بهتر برای اوست.

فیکس شدن علی دنیا

اگر قرار باشد اعتبار لیگ ها را مورد ارزیابی قرار دهیم، باید حضور علیرضا دنیابخش، بال تیم ملی ایران در برایتون را اوج هنر یک فوتبالیست ایرانی در این سال ها دانست؛ پسر خوشفکری که در لیگ هلند درخشید و خودش را به فوتبال دنیا ثابت کرد با رقم قابل توجه و نزدیک به 20 میلیون یورو که در آن موقع برای باشگاه برایتون رکورد محسوب می شد، از آلکمار به این باشگاه انگلیسی پیوست.

اگر قرار باشد فوتبالیستی که بیشترین پیشرفت از لحاظ تنوع لیگ را داشته مثال بزنیم، باید به علیرضا اشاره کنیم که پایش را به لیگی باز کرد که همچنان بسیاری معتقدند برترین لیگ دنیاست؛ البته که دنیابخش به عنوان آقای گل لیگ هلند به برایتون رسید و قابلیت های فنی اش را ثابت نموده بود.

حضور در برایتون، اما برایش آن طور که باید خوب پیش نرفت؛ سازگار شدن با فوتبال انگلیس زمان بر شد و بعد هم که رخ داد، تغییراتی در این باشگاه، علیرضا را تبدیل به یک بازیکن نیمکت نشین کرد. با وجود آنکه همچنان شایعاتی درباره بازگشتش به فوتبال هلند مطرح می گردد، اما او می گوید قرار نیست تسلیم گردد و می خواهد برای حفظ صندلیش در برایتون مبارزه کند.

شرایط نشان داده علیرضا پیشرفت قابل توجهی در این زمینه داشته است؛ در مقایسه با فصل گذشته، او همین حالا بازی های بیشتری برای برایتون انجام داده است و در 11 بازی پیروز شده یک پاس گل هم بدهد؛ چه بسا اگر خوش شانس تر بود او علاوه بر این یک پاس گل می توانست چند گل زده هم در کارنامه داشته باشد.

اتفاق خوبی که برای او و فوتبال ایران می تواند در سال 2021 رقم بخورد، فیکس شدنش در ترکیب برایتون است. او از لحاظ فنی اختلاف سطحی با بازیکنان فیکس برایتون ندارد و چه بسا در خلق موقعیت و ایجاد حمله بعضا از آن ها توانمندتر هم نشان داده است. فعلا با حفظ همین فرایند و جنگندگی بیشتر در تمرینات چه بسا او در سال جدید بالاخره تبدیل به مهره اصلی برایتون هم گردد؛ باشگاهی که همیشه در میانه رو به پایین جدول واقع شده است، شاید بالاخره به توانایی های پسر جسور ایرانی پی ببرد و بیشتر به او در ترکیب اصلی فرصت دهد.

اگر علیرضا در این زمینه بهتر گردد، قاعدتا وضعش در جدول ارزش گذاری هم بهتر می گردد؛ با وجود رقم قابل توجه 20 میلیون یورو، او این روز ها ارزشش افت نموده و تا پنج میلیون یورو کاهش پیدا نموده است. فیکس شدن در برایتون به معنای افزایش قیمتش در بازار هم خواهد بود.

روزنامه شرق

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "انگیزه های جدید برای 3 تفنگدار ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگیزه های جدید برای 3 تفنگدار ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید