فراوری روزانه 600 تن محصول در گروه صنعتی مینو

به گزارش وبلاگ مرکزی، علیرضا عباسیانفر در نشست خبری که پیش از ظهر امروز به مناسبت شصتمین سالگرد تاسیس شرکت مینو برگزار گردید، گفت: برنامه توسعه 20 ساله ای برای شرکت طراحی و تدوین شده است که شامل سرمایه گذاری در جهت بهبود شرایط موجود، ورود خطوط جدید، بازسازی و بهسازی خطوط کنونی، تکمیل زنجیره تامین و فراوری سایر محصولات غذایی است.

فراوری روزانه 600 تن محصول در گروه صنعتی مینو

وی مشتریان وفادار، کارکنان پرکوشش و سهامداران را سه رکن اصلی گروه صنعتی مینو برشمرد و اضافه کرد: اگرچه تنگناهای معیشتی و شرایط مالی سخت سال های اخیر، منجر به کاهش قدرت خرید بعضی از دهک های درآمدی جامعه شده است اما شرکت مینو با قیمت گذاری منصفانه و کمترین افزایش نرخ، کوشش دارد تا این محصولات از سبد مصرفی خانوارها حذف نگردد.

عباسیانفر با بیان اینکه دولت مالکیت این شرکت را از سال 59 تا 80 برعهده داشت یادآور شد: در زمان تصدی دولت، اقدام قابل توجهی جهت نوسازی و بازسازی خطوط فراوری نشد که همین مساله متاسفانه منجر به فرسودگی آن شد.

وی توضیح داد: پس از اجرای اصل 44 و واگذاری شرکت های دولتی، مالکیت گروه مینو نیز به بخش خصوصی منتقل شد و از سال 83 سرمایه گذاری های بزرگی جهت نوسازی، بهسازی و تنوع محصولات با اجرای بالغ بر 100 پروژه کوچک و بزرگ صورت گرفت.

مدیرعامل گروه صنعتی مینو به بخشی از این سرمایه گذاری ها طی اشاره نمود و اضافه کرد: برای نخستین بار در کشور خط فراوری آدامس بدون قند با سرمایه گذاری 20 میلیون یورویی در سال89 راه اندازی شد که این خط فراوری در جهان کم نظیر است.

وی ادامه داد: خط فراوری شکلات با سرمایه گذاری 6میلیون یورویی، خط فراوری اسنک با سرمایه گذاری 5/5 میلیون یورویی، فراوری سافت ژل با ظرفیت فراوری 60میلیون عدد در سال ازجمله این سرمایه گذاری هاست.

عباسیانفر با اشاره به میزان صادرات محصولات گروه صنعتی مینو گفت: کشورهای همسایه، حوزه خلیج فارس، کشورهای حوزه سی آی اس، کانادا و حتی اروپا بازارهای هدف صادراتی این شرکت محسوب می شوند.

وی با بیان اینکه 600 محصول در این گروه فراوری می گردد اضافه کرد: از این تعداد 400محصول غذایی و 200 محصول آرایشی و بهداشتی است.

وی در ادامه به مسائل پیش روی فعالان مالی اشاره نمود و گفت: قوانین سخت گیرانه بیمه، مالیات های چندباره و تعارضات و تعدد قوانین، کارآفرینان را با چالش های بسکمک روبرو نموده است که از دولت انتظار داریم این موانع را برطرف کند.

وی به تاثیر عوامل بیرونی بر فعالیت بنگاه های صنعتی اشاره نمود و گفت: تنش های سیاسی و فشارهای بین المللی نیز از دیگر مسائل واحدهای فراوریی است به طوریکه نوسان ارزی سال های اخیر باعث شده تا گروه صنعتی مینو در خرید مواد اولیه با مشکل افزایش چندبرابری نرخ ها روبرو گردد.

عباسیانفر ادامه داد: هرچند قیمت نهاده های فراوری ما در سال گذشته بین 60تا270درصد افزایش یافت اما تمام کوششمان را کردیم تا با لحاظ کردن کمترین حاشیه سود، محصولات شرکت با کمترین افزایش قیمت به دست مصرف کننده برسد و کالاهای ما تبدیل به اجناس لوکس برای طبقه های کم درآمد نگردد.

وی با اشاره به تاریخچه تاسیس و فعالیت شرکت های زیرمجموعه مینو گفت: این برند یک نشان فراوریی بین نسلی است.

وی اعلام نمود: اطمینان و وفاداری مردم طی این سال ها به این برند، اصلی ترین سرمایه ما محسوب می گردد.

عباسیانفر با اشاره به تاریخچه تاسیس مینو اظهار کرد: گروه صنعتی مینو یک هولدینگ بزرگ است که با مدیریت 12 شرکت فرعی در زمینه فراوری محصولات غذایی و بهداشتی و دارویی و توزیع و پخش فعالیت می نماید.

وی اضافه کرد: این شرکت در 16آبان سال 1338 فعالیت خود را در کیلومتر 10 جاده مخصوص کرج با فراوری آبنبات و تافی کره ای شروع کرد و در سال 1346 و همزمان با تاسیس بورس، جزو نخستین شرکت های ایرانی بود که وارد بازار سرمایه شد.

به گفته وی، شرکت صنعتی پارس مینو، شرکت قاسم ایران و شرکت صنعتی مینو(خرمدره)، شرکت دارویی مینو، شرکت صنایع غذایی مینو شرق و شرکت صنایع غذایی مینو فارس ازجمله بزرگترین شرکت های این هولدین بزرگ صنعتی است.

در این نشست خبری وحید هوشنگ نژاد گفت: ما دو خواسته از دولت در زمینه قوانین مالیاتی داریم، نخست اینکه قانون مالیات بر ارزش اضافه نموده همانند الگوی مرسوم جهانی اجرا گردد و دوم اینکه افزایش پلکانی و ضریب سالانه آن کنترل شده باشد تا آسیبی به فعالیت شرکت ها وارد نگردد.

وی درخصوص شرایط بورسی شرکت مینو نیز گفت: تمام کوششمان براین است تا منافع سهامداران توسط عده ای سودجو با سفته بازی و ایجاد حباب به خطر نیفتد.

همچنین محمدتقی قلندر لکی مدیرعامل شرکت صنعتی مینو خرمدره با اشاره به نوستالژی برند مینو گفت: پیوند چند نسل با محصولات این شرکت ما را برآن داشت تا بسته بندی محصولات قدیمی را همچنان حفظ کنیم و برای نسل جدید و جوانان محصولات تازه با بسته بندی جدید عرضه کنیم.

محمد حسین یوسف خزرایی مدیرعامل شرکت پخش مویرگی قاسم ایران از زیرمجموعه های گروه مینو نیز در این نشست خبری گفت: شرکت قاسم ایران با داشتن ناوگان حمل ونقل باری گسترده و داشتن بیش از 350هزارمترمربع انبار استاندارد نگهداری محصولات غرایی و دارویی در کشور به صورت روزانه بیش از 600محصول گروه صنعتی مینو را در نقاط مختلف کشور به صورت مویرگی در بین 110هزارفروشگاه توزیع می نماید.

خزرایی با اشاره به اقدامات این شرکت در خدمات رسانی مطلوب به مردم گفت در چالش کمبود شکر طی ماه مبارک رمضان سال جاری، شرکت قاسم ایران با بکارگیری تمامی امکانات و تجهیزات خود و عرضه روزانه بیش از هزارتن شکر از محل مواد اولیه شرکتهای گروه صنعتی مینو برای برطرف این مشکل با همکاری شرکت بازرگانی دولتی ایران به کمک مردم شتافت و آمادگی دارد هرگاه اقتصاد کشور در زمینه توزیع بهینه و هدفمند کالاهای اساسی با مشکل روبرو گردد، به کمک مردم بشتابد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "فراوری روزانه 600 تن محصول در گروه صنعتی مینو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری روزانه 600 تن محصول در گروه صنعتی مینو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید