خواص منحصربه فرد نعناع برای سلامتی

به گزارش وبلاگ مرکزی، نعناع به علت بوی منحصر به فردی که دارد، در صنعت غذایی، داروسازی و بهداشت و زیبایی به کار گرفته می گردد.

خواص منحصربه فرد نعناع برای سلامتی

خواص نعناع برای سلامتی دامنه ای گسترده دارد. نعناع یک گیاه علفی خزانه دار از خانواده نعناعیان است که نام علمی آن Mentha است. این گیاه در بیشتر منطقه ها دنیا و به ویژه در منطقه ها معتدل یافت می گردد. نعناع بومی منطقه ها آسیای مرکزی و جنوبی اروپا است، اما در حال حاضر در سراسر دنیا کشت و استفاده می گردد. با ما در مجله اینترنتی وبلاگ مرکزی همراه باشید.

نعناع: طلای سبز

نعناع بوته ای است کوچک به ارتفاع حدود 30 تا 90 سانتی متر که دارای برگ های سبز تیره و بویی بسیار خوشایند است. از برگ ها و روغن نعناع برای مصارف دارویی، آشپزی و عطرسازی استفاده می گردد.

خواص نعناع برای سلامتی

نعناع یک گیاه با خواص سلامتی بسیار است. در زیر تعدادی از این خواص گسترده ذکر خواهد شد:

1. تسکین مسائل گوارشی

نعناع خاصیت ضد تهوع و ضد عفونی کنندگی دارد. مصرف نعناع در کاهش علائم سوء هاضمه، نفخ، تهوع و سایر مسائل گوارشی موثر خواهد بود.

2. تسکین دردهای عضلانی و التهابات

نعناع دارای خاصیت ضد التهابی و آنتی باکتریال است و در کاهش درد و التهاب عضلات و مفاصل مفید واقع می گردد.

3. آرامش بخش و رفع کننده اضطراب

بوی نعناع و مصرف آن به صورت خام به آرامش و کاهش استرس یاریی چشم گیر می نماید. رایحه نعناع تأثیر مثبتی بر روح و فکر گذاشته و باعث نشاط و شادابی می گردد.

4. تقویت سیستم ایمنی

نعناع به علت خاصیت ضد باکتریال و ضد قارچی که دارد سیستم ایمنی بدن را تقویت نموده و در پیشگیری از عفونت ها و بیماری های عفونی مؤثر واقع می گردد و این یکی از مهم تری خواص نعناع برای سلامتی است.

5. تسکین سردرد

مصرف نعناع در کاهش سردرد و تسکین آن مفید است. برای بهره گرفتن از نعناع در تسکین سردرد کافی است روغن نعناع را به صورت موضعی بر روی نقاط دردناک سر بمالید و منتظر تاثیرات معجزه آسای آن باشید.

6. بهبود تنفس

از دیگر خواص نعناع برای سلامتی تاثیرات آن در مجاری تنفسی است. عصاره نعناع مجاری تنفسی را باز نموده و به عملکرد بهتر ریه ها یاری می نماید. در مواردی مانند سرفه، آسم، علائم آلرژی و انسداد مجاری تنفسی از نعناع و عصاره آن یاری گرفته و علاوه بر تجربه خوشایند بویایی از باز شدن راه تنفسی خود لذت ببرید.

پیشنهاد مطالعه: خواص نوشیدنی شگفت انگیز تابستانی را بخوانید و از نعناع در تهیه این نوشیدنی بهره ببرید.منبع: پیام دلتا

به "خواص منحصربه فرد نعناع برای سلامتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص منحصربه فرد نعناع برای سلامتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید