رایزنی ماکرون و بایدن درباره ایجاد یک ساز و کار نو نظامی

به گزارش وبلاگ مرکزی، روسای جمهور فرانسه و آمریکا در تماس تلفنی درباره ایجاد یک ساز و کار نو نظامی که مکمل ناتو معرفی شده، به رایزنی پرداختند.

رایزنی ماکرون و بایدن درباره ایجاد یک ساز و کار نو نظامی

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ مرکزی، کاخ الیزه با انتشار بیانیه ای مطبوعاتی از تماس تلفنی امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه با جو بایدن، همتای آمریکایی وی اطلاع داد.

در این بیانیه آمده است، دو طرف طی این تماس تلفنی درباره مسائل مختلفی همانند مقابله با چالش های پیش رو به خصوص ایجاد یک دفاع اروپایی قدرتمند که تکمیل کننده ناتو باشد و بتواند در امنیت جهانی نیز مشارکت داشته باشد، به رایزنی پرداختند.

کاخ الیزه در ادامه بیانیه خود با اشاره به موضوع گفت و گوی ماکرون و بایدن آورده است؛ روسای جمهور فرانسه و آمریکا با تعمیق مصاحبه و همکاری میان دو کشور در نشستی که قرار است در رم و در حاشیه نشست سران گروه 20 برگزار گردد موافقت کردند و امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه نیز در این تماس تلفنی از این که فرانسه میزبانی معاون رئیس جمهور آمریکا در نشست مجمع صلح پاریس و کنفرانس بین المللی لیبی در 11 و 12 نوامبر را بر عهده دارد، ابراز رضایت کرد.

چندی پیش نیز، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا برای حل اختلافات و بهبود روابط با فرانسه به علت مسائل پیش آمده بعد از لغو قرارداد خرید زیردریایی های استرالیا به پاریس سفر نموده بود.

با منعقد شدن یک قرارداد سه جانبه میان آمریکا، استرالیا و انگلیس برای ساخت زیردریایی های هسته ای، استرالیا به صورت یک جانبه قرارداد خود با فرانسه را لغو کرد و پس از این اتفاق مقامات فرانسوی به شدت عصبانی شده و حتی ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه جو بایدن رئیس جمهور آمریکا را فردی دورو و ریاکار خواند که از پشت به این کشور خنجر زده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "رایزنی ماکرون و بایدن درباره ایجاد یک ساز و کار نو نظامی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی ماکرون و بایدن درباره ایجاد یک ساز و کار نو نظامی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید