مصالح ساختمانی

راه باستانی تنگه گاوشمار، یادگار قدیمی ایرانیان در حوزه راهداری

راه باستانی تنگه گاوشمار در شهرستان دلفان، روستای میریگ جنوبی، محله تنگ گاشمار واقع شده است. این اثر در تاریخ 23 شهریور 1382 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

20 شهریور 1402

لاوروف: تصمیمات اخیر گروه هفت با هدف مهار دوگانه چین و روسیه است

ایسنا نوشت: وزیر خارجه روسیه اظهار داشت، تصمیماتی که گروه هفت در هیروشیما اتخاذ کرد، با هدف مهار دوگانه روسیه و چین است.

31 اردیبهشت 1402

باخت معنادار مسکن دوپینگی

تازه ترین آمار رسمی از شرایط بازار فعالیت ساختمانی در کشور حکایت از ادامه رکود عمیق حتی با وجود دوپینگ دولت با اجرای طرح مسکن یک میلیونی دارد.

19 بهمن 1401

آشنایی با کاخ خورشید نادرشاه کلات استان خراسان رضوی

کاخ خورشید کلات نادری به وسیله نادر شاه افشار در کلات استان خراسان رضوی ساخته شده است. این کاخ دارای 3 طبقه بوده است. ارتفاع کاخ خورشید نادرشاه در زمان های گذشته چیزی در حدود 25 متر بود ولی امروزه متاسفانه طبقه سوم این بنای تاریخی تخریب شده و ارتفاع آن به...

18 دی 1401

آشنایی با تفاوت ویزا و پاسپورت و راهنمای دریافت

اگر تا به حال به مسافرت خارج از کشور نرفته و برای اولین بار است که قصد دارید تا از ایران خارج شوید، شاید بعضی از مفاهیم برای شما ناشناخته باشند و یا اطلاعات کاملی در خصوص آن ها نداشته باشید. در این بخش قصد داریم در خصوص تفاوت ویزا با پاسپورت صحبت نموده...

16 دی 1401

دوربین عکاسی چطور کار می نماید؟

دوربین عکاسی از حدود یک قرن و نیم گذشته تا به امروز دست خوش تغییرات زیادی شده است و آنچه که امروزه به عنوان نمونه های مدرن می بینیم نتیجه سال های بی شماری کوشش برای توسعه این دستگاه است، اما با این وجود جالب است بدانید که اصول اولیه کارکرد همه آن ها یکسان...

16 آذر 1401

بازسازی بافت تاریخی روستای دشتک مرودشت

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس از بازسازی بافت تاریخی روستای دشتک مرودشت خبر داد.

9 آبان 1401

عکس ، ناسا غرش زلزله در مریخ را به ثبت رساند

یک شهاب سنگ در شب کریسمس 2021 به مریخ برخورد کرد و این سیاره را چنان تکان داد که فرودگر InSight ناسا صدای غرش را ثبت کرد.

6 آبان 1401

جهت اتوبوس های تندرو نونوار شد

برای بهبود ترافیک و ارائه خدمات بهینه به شهروندان عملیات نگهداشت 10 هزار متر از جهت اتوبوس های تند رو شامل ، بازسازی ، خط کشی و بهسازی در منطقه 11 از سوی معاونت حمل ونقل ترافیک شهرداری منطقه، اجرا شد.

29 مهر 1401

تخصیص زمین جایگزین تحویل واحدهای نهضت ملی مسکن می گردد؟

در حالی که قرار بود دولت 100 هزار واحد نهضت ملی مسکن را تا انتها شهریور به متقاضیان تحویل دهد، شاهد هستیم که تحویل زمین به افراد جای تحویل بعضی واحدها را گرفته است.

6 مهر 1401

موزه ای به شکل صخره ساحلی در اسکاتلند افتتاح می گردد

موزه ای به شکل صخره ساحلی در اسکاتلند ساخته شده و ماه آینده افتتاح می گردد.

5 اسفند 1400

برترین خیابان های ویژه خرید در جهان کدامند؟

در شهرهای بزرگ مد و فشن در جهان، اغلب خیابان هایی برای تمرکز برندها در نظر گرفته شده است که این خیابان ها به برترین خیابان های خرید در جهان تبدیل شده اند.

21 بهمن 1400

نتایج هفته 32 لیگ دسته یک فوتبال ، معادلات برای صعود پیچیده تر شد

دیدارهای هفته سی و دوم لیگ دسته یک فوتبال برگزار گردید که در مهم ترین بازی ها تیم های طرفدار و بادران که از مدعیان صعود به لیگ برتر هستند در برابر حریفانشان شکست خوردند.

20 مرداد 1400

آلاینده هایی که از شیراز نمی فرایند

خبرنگاران/فارس با تداوم وجود و استقرار مشاغل آلاینده و مزاحم در بافت و حریم شهری و با توسعه سریع مسئله آلودگی هوا از یک سو و تخریب آرام و خزنده باقیمانده فضای سبز شهری و تبدیل آن به سازه های بتنی، از شیراز به عنوان هشتمین کلانشهر آلوده کشور یاد می شود....

14 بهمن 1399